Igazi mestermű a Mercedes-Benz G55 AMG. A világ talán legjobb terepjáróját a gyári sportrészleg, az AMG tette képessé nagy sebességű száguldásra. A Hamann szerint viszont lehet ezt jobban is csinálni.

Ezért teljes frissítésen esett át a német tuningcégnél a nagytestű Merci, melynek alapját az 5,5 literes, kompresszoros motor teljesítményének megnövelése adja. 507 helyett 600 lóerős a műtét után a V8-as, miközben a maximális forgatónyomaték 700-ról 782 newtonméterre emelkedett. Az csak papíron számít, hogy ez a gyönyörű vaskocka így 5,5 helyett 0,4 másodperccel hamarabb képes elérni a 100 km/órás tempót.

Irányítópult 600 lóerőhöz
Szénszálas műanyagból készülnek a tükrök, a kilincsek és az új spoilerek is
24 részes karboncsomag díszíti az utasteret
Hátul diffúzor és egyedi kialakítású tetőszárny javít az autó stabilitásán
Buszra is nagy, 24 colos felnik és abroncsok jelentik a kapcsolatot az úttal
7 fotó
24 részes karboncsomag díszíti az utasteret

24 részes karboncsomag díszíti az utasteret

24 részes karboncsomag díszíti az utasteret


Az viszont valóban számottevő, hogy – a gyárban beállított 210 km/órás korlátozás kiiktatása után – a Typhoonra keresztelt gép 261 km/órára képes. Reméljük, a motortuningot nem adja oda a Hamann anélkül senkinek, hogy az ne venné meg a bemutatóautón szereplő fék- és futómű-átalakítást is.

Ha most azt hiszik, hogy a Hamannál megőrültek, akkor mit mondanak a Brabus hasonló alkotására, ahol a V12-es motorral ellátott G-osztály 700 lóerős?!