Hamarosan újabb taggal bővül a Peugeot 308 családja. A három- és ötajtós ferdehátú, a CC és SW után jöhet az egyterű. A Párizsi Autószalonon már láthattuk ennek tanulmányautó- változatát, most pedig itt van a széria.

Nagy meglepetésre nem kell számítani, a kocsi szinte egy az egyben a koncepcióautó jegyeit örökölte. Annak ellenére, hogy egyterűnek készül, a karosszériát kissé megemelték, így a manapság annyira kedvelt szabadidő-autó jelleget kölcsönöztek a kocsinak.

Érdekesség, hogy az autó amellett, hogy olyan részletekben, mint a sárvédőívek lesimítása, követi a jelenlegi Peugeot-kat, de az orra már egy új irányt mutat. Hiányzik a megszokott hatalmas száj, helyette egy szögletes hűtőmaszkot alkalmaznak.


Nem véletlen a 4×4-es látvány, hiszen a tervek között szerepel egy hibrid változat is, amelyben a hagyományos motor az első, az elektromos a hátsó kereket hajtja. Ennek 2010-es megjelenéséig elsősorban az 1,6-os benzines (szívó és turbó), illetve az 1,6-os és 2,0 literes dízelmotorok közül lehet csemegézni.

Várhatóan a jövő év elején, a Genfi Autószalonon leplezik le a modellt, majd valamikor az év közepén kezdik meg az értékesítését. Ellenfele a Renault Scenic, a Ford C-Max, illetve a Nissan Qashqai lesz, ennek megfelelően nemcsak öt-, de hétüléses változatban is piacra kerül. Egyelőre korántsem biztos a 3008-as név, de tekintve, hogy a Peugeot új kategóriákba való belépéskor mindig négy számjegyű nevet használ (1007, 4007), elég valószínű.