Új név és komoly elvárások. Így lehetne összefoglalni a Szalay Balázs fémjelezte csapat a jövő évi, jubileumi, 30. Dakaron való részvételét. 2008-ban Old Spice Dakar Team néven immár ötödik alaklommal indul Bunkoczi László navigálásával és Opellel a magyar versenyző a világ egyik legnehezebb versenyén. Mint mondta nem is változtatna a “csapatfelálláson” hiszen az utóbb négy évben mindannyiszor sikerült célba érniük a Dakar Ralin, ami már önmagában sem rossz teljesítmény.

2008-ban azonban a támogatók és Szalay is nagyobb célt tűzött ki. “Az álmunk persze, hogy megnyerjük a Dakart. A valós célunk viszont, hogy a legjobb húsz közé kerüljünk” – mondta a csapat mai sajtótájékoztatóján a pilóta. Ám ez sem lesz olyan könnyű, hiszen a Mitsubishi, a Volkswagen és BMW is gyári csapatot indít, de nem szabad megfeledkezni Jean Louis Schlesserről és Robby Gordonról sem.

Új szinekben az Antara

Új szinekben az Antara

Új szinekben az Antara


A Szalay-Bunkoczi páros elképzelését segítheti, hogy a General Motors nemcsak támogatóként van jelen az Opelen keresztül, de technikai segítséget is ad. Az Opel Antara versenyautóba a GM Racing ugyanazt a motort szállítja, mint Robby Gordon Hummerébe. Sőt a futómű is a gyártól érkezik. A motor tökéletes beállításához két gyári szerelő is a csapattal tart.

Érdekesség, hogy a 2009-es versenyautó karosszériáját, formatervező egyetemisták tervei alapján építik majd meg. A győztes pályamunkát a GM szélcsatornájában véglegesítik majd.

  Szalay számításai szerint a 2008-as Dakar sokkal nehezebbnek ígérkezik, mint az idei. A verseny teljes hossza 9273 kilométer, míg a mért szakaszok hossza 5736 kilométer lesz, ez 1500 kilométerrel hosszabb, mint tavaly. Szalay úgy vélte ennek nyomán csupán a versenyzők 30 százaléka éri majd el a célt, amiben annak is szerepe lesz, hogy hét napon át fognak a Mauritániai homokdűnék között hajtani. Tavaly  több mint 50 százalékos volt a célbaérkezési arány.