


Komoly tervei vannak a Dodge-nak az autóval, hiszen a világ száz országában kívánják értékesíteni. Pont emiatt több, Amerikában a kompakt autók között nem vagy ritkán alkalmazott műszaki megoldás is bekerült a kocsiba. A Dodge Caliber lesz a Chrysler csoport első kompakt autója, amely egyszerre készülhet négykerék-hajtással, menetstabilizálóval illetve kipörgésgátlóval. A cégen belül most először alkalmazzák ebben a kategóriában a változó szívócsőhosszt.
Négyféle motorral készülnek a járművek, melyek közül három benzines és egy dízel lesz. Az autót gyártják majd jobb- és balkormányos kivitelben is. A kettős változó szelepvezérlésű motorok 1,8, 2,0 és 2,4 literes hengerűrtartalommal készülnek és 148, 158 illetve 172 lóerős teljesítményre képesek. A dízelmotorról annyit tudni, hogy 2,0 literes négyhengeres. Azt a korábbi hírt azonban még nem erősítették meg, hogy a Volkswagen csoport TDI-jéről volna szó 132 lóerővel.
Ötsebességes manuális váltóval szerelik az 1,8-as alapváltozatot, a nagyobb benzinesekhez azonban a cég CVT2-es fokozatmentes nyomatékváltóját kapcsolják. Ezzel 6-8 százalékkal fogyaszt kevesebbet az autó, mint egy hagyományos automatával. A vezetőnek lehetősége van kézzel is fokozatot választani, amihez hat előre beprogramozott virtuális sebesség áll rendelkezésére. Két és négykerék-hajtással is gyártják majd a Calibert.
