23 fotó
Nem tett jót az ellenfeleknek, hogy csak öt nap volt a Korzika és a Katalán Rali között, hiszen így – ha ilyesmire számítani lehetett volna egyáltalán – semmi sem zökkenthette ki Sébastien Loeb-öt.

[bekkep]Simán verte el a teljes mezőnyt, ezúttal 15-ből tíz szakaszt nyert meg, és megszerezte idei tizedik győzelmét. Lassan teljesen mindegy milyen pályán indul, nem ad esélyt ellenfeleinek. A világbajnokság idén a a Forma-1 korábbi éveit, a Schumacher dominanciát idézte.

Győzelmével persze bebiztosította a Citroën konstruktőri világbajnoki címét, a Peugeot-val szemben. A francia csapat sorozatban harmadszor szerezte meg a konstruktőri bajnoki trófeát. A futamon a második helyezett a szintén citroënes Francois Duval lett, míg harmadikként a privátként induló Mikko Hirvonen ért célba.

A korábbi subarus, finn pilóta az utolsó szakaszon szerezte meg a dobogós helyet, egy harmadik Citroën Xsara-val szemben, amit a privát színekben induló Xavi Pons irányított.

[bekkep]A Peugeot-nak felemásra sikeredett ez a hétvége, mert miközben Nicolas Bernardi tisztesen helytállva a hatodik helyen ért célba, addig Marcus Grönholm kénytelen volt kiállni és így nem szerzett pontot. Történt ugyanis, hogy a rali második napján, a harmadik helyen autózott, mikor az utolsó gyorsasági után a szervizparkba menet eltört az autójának a hűtője – így a motor túlmelegedett – és meg kellett állnia.

A finn pilóta “szerencséjére” Petter Solberg még a rali első napján balesetet szenvedett (autójával az útszéli földhányásnak hajtott). Hiába javították ki autóját másnapra a szerelők pontot nem szerzett, így mindketten továbbra is 71 ponttal állnak az egyéni ponttábla második helyén.

Ennél is rosszabbul járt a japánok másik autója, hiszen Stephane Sarazzin nem csak összetörte a kocsit, de az ki is gyulladt, így ő szombaton már csak a pálya mellől figyelte az eseményeket.

[bekkep]De nem csak a Subarunál hullottak az autók. A Mitsubishi-s Gigi Galli például a szombati első szakaszt megnyerte, de sokáig nem örülhetett, mert rögtön a fotócella után autója nekicsapódott a betonkorlátnak. A harmadik helyről esett ki.

A Fordnál Toni Gardemeister esett le az útról, ő ugyan vissza tudott evickélni a pályára, de a begyűjtött időhátrány miatt pontot nem kapott.

Idén a Citroën a WRC-ben megszerzett két világbajnoki címe mellé egy harmadikat is bezsebelhetett. A spanyol Dani Sordo ugyanis egy Super 1600-as C2-essel megnyerte a spanyol futamot, idei negyedik győzelmével pedig a Junior világbajnoki címet is.

A 2005-ös Rali Világbajnokság zárófutamára, az Ausztrál ralira két hét múlva (2005. november 11-13.) kerül sor. Ezen a gyors ralin tavaly Sebastien Loeb győzedelmeskedett, így kitűnő formáját látva nem nehéz megjósolni idei sikerét.

 

Rali Világbajnokság – Katalán Rali

A verseny végeredménye:

2005-ös Katalán Rali végeredménye:

1. S. Loeb Citroën Xsara WRC 3:31:07,0
2. F. Duval Citroën Xsara WRC + 01:21,9
3. M. Hirvonen Skoda Fabia WRC + 02:46,7
4. X. Pons Citroën Xsara WRC + 02:47,9
5. R. Kresta Ford Focus WRC + 03:24,6
6. N. Bernardi Peugeot 307 WRC + 04:09,4
7. A. Warmbold Ford Focus WRC + 05:00,3
8. J. Kopecky Skoda Fabia WRC + 05:22,3
9. C. Atkinson Subaru Impreza WRC + 05:40,2
10. H. Rovanperä Mitsubishi Lancer WRC + 07:39,3

A világbajnokság állása:

Pilóták:

1. S. Loeb 127 pont
2. M. Grönholm 71 pont
P. Solberg 71 pont
4. T. Gardemeister 58 pont
5. M. Märtin 53 pont
6. F. Duval 37 pont
7. H. Rovanperä 31 pont
8. R. Kresta 26 pont
9. M. Stohl 16 pont
10. M. Hirvonen 14 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën 178 pont
2. Peugeot 135 pont
3. Ford 100 pont
4. Subaru 91 pont
5. Mitsubishi 63 pont
6. Skoda 18 pont

(Forrás: Amber PR)