Az időjárás erősen befolyásolhatja a verseny kimenetelét, saras pályán a Subaru esélyei megnőnek
Most jött el Gille Panizzi újabb esélye, hogy bizonyítson a Mitsubishi felé
10 fotó
Japán után ismét a kontinensen versenyeznek a rali Világbajnokság résztvevői. Sorozatban két aszfaltos futam következik. Először a francia futam Korzikán, majd a Katalán verseny spanyolországban. Az idei évben a Tour de Corse lesz a harmadik aszfaltos verseny, a Monte-Carló-i és a Német verseny mellett.

[bekkep]Az egyéni világbajnoki cím sorsa már eldőlt Japánban, de a konstruktőri trófea még eladó. A Citroen vezeti a konstruktőri ponttáblát és őt a Peugeot követi a második helyen, 22 ponttal lemaradva. A különbség elég jelentős, de az oroszlános márka nem adja fel a küzdelmet.

Az egyéni ponttáblán Sebastien Loeb-öt Marcus Grönholm – japán győzelmének köszönhetően -követi a második helyen, de csak hatpontos az előnye a harmadik helyezett Petter Solberggel szemben. A két északi pilóta már megmutatta, hogy mit tud aszfalton, így szoros verseny várható közöttük az elkövetkező futamokon.

A hétvégi francia verseny jellemzően kanyargós, s a nagyon koptató, szűk hegyi utak különösen igénybe veszik az abroncsokat, amelyek így döntő tényezők lehetnek a verseny kimenetelében, még akkor is, ha esetleg esőben nem is a határon autóznak velük.

[bekkep]Az időjárás mindig is nagy fontossággal bírt ezen a versenyen. Régebben, mikor a verseny szintén ősszel került megrendezésre, legendákat meséltek hatalmas viharokról. Később, mikor a versenyt a kora májusi időpontba helyezték, kellemes időjárás uralkodott a szigeten.

Mivel azonban hirtelen zivatarok bármikor leszakadhattak, az abroncsválasztás különösen összetett feladattá vált. Az időjárás uralkodó kérdés lesz az alig öt nappal a Tour de Corse után kezdődő Katalán ralin is.

A 2004-es Korzika ralit (és a Katalán ralit) az a Markko Märtin nyerte meg, aki a Brit rali tragikus eseményeit követően nem kíván részt venni a továbbiakban a 2005-ös Rali Világbajnokságban. Így a második számú 307 WRC volánját Nicolas Bernardi kapta meg az elkövetkező két aszfaltos verseny erejéig.

[bekkep]Az egyéni világbajnoki cím megszerzése után a Citroen most a konstruktőri bajnoki cím megnyerésére törekszik. Reményeik szerint azután, hogy Németországban kettős győzelmet szereztek, itt is megszerezhetik a győztes trófeát. Ebben a csapatot nagyban segítheti Sebastien Loeb motivációja, hogy végre hazai közönség előtt is győzedelmeskedjen.

Három autót indít el a versenyen a Mitsubishi, az aszfaltkirály Gilles Panizzivel, Gigi Gallival és Harri Rovanperával. A Subarunál Petter Solberg mellett Chris Atkinson és Stephane Sarrazin kap bizonyítási lehetőséget. A Skoda a hétvégén beveti a francia aszfaltspecialista, Alex Bengue-t. aki a Montén már bizonyította tehetségét, mellette peresze Armin Schwarz is rajthoz áll.

A versenyről:

A Korzika rali három napon át tart, s a 12 gyorsasági szakasz 341,68 km-t tesz majd ki. A rali teljes hossza: 1023,82 km.

Az elmúlt évek Korzika Rali győztesei:

2004 M Märtin (Ford)
2003 P Solberg (Subaru)
2002 G Panizzi (Peugeot)
2001 J Puras (Citroen)
2000 G Panizzi (Peugeot)
1999 P Bugalski (Citroen)
1998 C McRae (Subaru)
1997 C McRae (Subaru)
1996 P Bugalski (Citroen)
1995 D Auriol (Toyota)
1994 D Auriol (Toyota)
1993 F Delecour (Ford)
1992 D Auriol (Lancia)

A világbajnokság állása a Japán rali után:

Pilóták:

1. S Loeb 107 pont
2. M Grönholm 71 pont
3. P Solberg 65 pont
4. M Märtin 53 pont
5. T Gardemeister 50 pont
6. H Rovanperä 31 pont
7. F Duval 29 pont
8. R Kresta 18 pont
9. M Stohl 16 pont
10. C Sainz 11 pont

Konstruktőrök:

1. Citroën 150 pont
2. Peugeot 128 pont
3. Ford 81 pont
4. Subaru 78 pont
5. Mitsubishi 58 pont
6. Skoda 12 pont

(Forrás: Amber PR)