Jason Heffner 1998 óta tuningol autókat az Egyesült Államokban, egészen pontosan Baltimorban. Soha nem volt az, aki a médiában hirdette volna magát, arra törekedett, hogy a legjobb terméket és szolgáltatást nyújtsa és a híre majd elterjed. Minden motorja egyedi munka, és mindegyikre egy éves garanciát vállal.

Ez nem kis kihívás, hiszen nem holmi turbódízel motorok motorvezérlésének átírásáról van szó, hanem V10-es Viperek erősítéséről. Heffner műhelyéből kerülnek ki a világ leggyorsabb utcai Dodge / Chrysler Viperei.


Hagyományos hatsebességes sebességváltóval a negyed-mérföldes (402 m) távot 8,75 másodperc alatt teljesíti az autó, és ezalatt 270 km/órás sebességre gyorsul fel. Létezik automataváltós Heffner Viper is, ezzel elegendő 8,26 másodperc, a végsebesség a célban pedig 283 km/óra!!!

Hogyan lehet elérni ezeket az időket? Heffnernél készülnek kompresszoros és turbós V10-es motorok is, amely 91-es oktánszámmal 900, 93-assal 1100, míg versenybenzinnel 1500 lóerőt teljesítenek.

Persze nem mindenkinek van pénze, illetve szüksége ilyen extrém átalakításra, a teljesítménylista 575 lóerőtől indul. A nyomatékról csak annyit, hogy 91-es benzinnel 1200 newtonméter felett van.

Egy teljesen átépített Heffner Twin Turbo Viper esetében a motornak természetesen nem sok köze van az eredetihez. A két turbó mellett intercooler, új befecskendező rendszer, dugattyúk, hajtókarok, főtengely, szelepek, kipufogó-rendszer, olajhűtők és még rengeteg minden kell ahhoz, hogy az autó hozza az elvárt értéket.

A világ leggyorsabb Viperei! 7


A műalkotásszerű erőforrás legizgalmasabb részlete azonban az AEM motorvezérlő rendszer. Ez a turbónyomás mellett a kipörgésgátlót is vezérli. Talán Heffner az egyetlen, aki arra is használja a vezérlőelektronikát, hogy csökkentse a töltőnyomást és a benzinbefecskendezés teljesítményét.

Általános vélemény, hogy a több lóerő a jobb. De minden esetben? Ekkora teljesítménnyel közúton autózni inkább veszélyes, mint felemelő. Ennél az autónál simán előfordulhatna, hogy a kelletténél több gázt ad a vezető 160 km/óránál és az autó fara vehemens táncba kezd, amit senki nem fog meg, és kész a baj.

Az AEM rendszerre azonban mindig a tempónak és tapadásnak megfelelő teljesítményt enged a kerekekre, hogy az autó közúton is vezethető maradjon. Elképesztő! Ám nem csak a motortérben képesek maradandót alkotni a Heffner’s Performance-nál, de hasonló hozzáértéssel módosítják az erőátvitelt, a féket, az utasteret és a karosszériát is. A legszebb talán az, hogy kívülről alig látszik, milyen szív is lakozik a Viper orrában.