



A négykerék-meghajtású, orrmotoros Lamborghini Gallardo 5.0 literes V10-es, vagy a Murcielago 6.2 literes V12-es, 620 lóerőt teljesítő motorjával gyártva az Aston Martin DB 9 és a Maserati 5000 GT típusú autóknak jelenthet majd vetélytársat.
Hasonlóan a következő generációs A8-as Audi-hoz, Bentley-hez, VW Phaeton-hoz, az új Lamborghininek is a VW konszern új, D4-es platformja adja majd az alapját. Bár a modellen még csak két ajtó látható, hasonlóan az eredeti Espadahoz, de a tervezők az RX 8-as Mazdánál is használt, B oszlop nélküli, egymással szemben nyíló ajtós megoldáson dolgoznak.
Annak ellenére, hogy a házon belül Espada MkII-nek nevezik az új autót, mégis valószínűleg új nevet is keresnek neki. Egyesek szerint a híres spanyol matador után várhatóan “Lagartijo”-nak keresztelik majd az új Lamborghinit.
(Rafael Molina Lagartijo volt az a matador, aki 1879 októberében, miután ádáz küzdelmet vívtak az arénában, tisztelete jeléül meghagyta a bátor bika, Murcielago életét.)
Készül az 1986 és 1993 között gyártott LM 002-es terepjáró modern változata is. Hasonlóan a Land Rover által készített Range Stormer nevű koncepcióautóhoz, az új LM 00X is két darab, előre és felfelé, ollószerűen nyíló ajtóval készül.
Az elképzelések szerint három különböző, limitált példányszámú változat készül majd belőle, a 4×4-es Reef Runner és a Road Runner, illetve a kétkerék-meghajtású Race Runner névre keresztelt modell. Valószínűleg a VW Touareggel közös alapokra épül majd az új generációs LM002, hasonlóan, mint a Porsche Cayenne.
1985-ben mutatkozott be a Lamborghini LM 002, amely az arab világ legtehetősebb tagjainak sivatagi játékszereként lett népszerű. Az utastér 2+2 üléses kialakítású volt, mindegyik ablaknál – ahogy akkoriban mondták – kagylóülések voltak.
A brutális kinézetű szörnyeteg motorterében a Countach hat karburátoros, 12 hengeres motorja dolgozott. Hiába volt 2700 kilogrammos az autó, így is képes volt átlépni a 200 km/h-s sebességet, ami igen figyelemreméltó.
Hírek szerint jó úton halad a “baby Lambo” projekt is, aminek keretében Audi V8-as motorral felszerelt kupé kerül a piacra, valamikor 2008-ban.
