Kétféle dízelmotorral kezdősik az értékesítés, mindkettő a Mercedestől származik
10 fotó
Frankfurtban leplezte az európai piacon újnak számító, de odahaza egy ideje már kapható szabadídőautóját a Ssangyong. A Kyron név egy szóösszetételből származik a Kai és a Run kifejezésekből, építkezik, jelentésük: végtelen szabadság.

[bekkep]Az új modell a Musso utódja lesz, nem a Rextont váltja le. A négykerékhajtású autót Ken Greenley, SsangYong Motor Company brit kreatív igazgatója tervezte. Az ötszemélyes Kyron 4,66 méter hosszú, amihez 2,74 méteres tengelytáv társul.

Kétféle dízelmotorral büszkélkedhet az autó, mindkettőt Mercedes licenc alapján készítik. Az egyik a Rextonból is ismert közösnyomócsöves 2,7 literes 165 lóerős, ennek maximális forgatónyomatéka 300 newtonméter.

Újdonság viszont a 136 lóerős 2,0 literes dízelmotor, amihez ötsebességes kézi, illetve automataváltó is választható. Ez utóbbiban triptonic funkció is van. Elsősorban közúti használatra tervezték a Kyront, ezért elöl háromszög-lengőkarokat, hátul multi-link felfüggesztést alkalmaztak. Lesz hátsó és összkerék-hajtású változat is az autóból.

[bekkep]Jó felszereltséggel érkeznek az autók Európába, de nem csak a kényelmi extrákat tekintve, hanem a biztonsági arzenált is figyelembe véve, így az adaptív légzsákok és a blokkolásgátló és ESP mellé fékerőelosztó, fékasszisztens is társul, de van aktív borulásgátló és lejtmenetvezérlő is a Kyronban.

Az utastérben sebességfüggő szervokormány, ülésfűtés CD és DVD-váltó, tolatóradar, automatikus világítás kapcsoló növeli a vezető kényelmét. 32-35 ezer Kyron-t szeretne jövőre Európában eladni a Ssangyong, amelyet segíthet a később érkező 2,0 literes benzinmotor is.