Bár a Multi-S kész autó benyomását kelti, a gyár állítja, hogy nem tervezi sorozatgyártását
13 fotó
Akár a Carnival utódja is lehetne a Frankfurti Autószalonon bemutatott tanulmányautó, a Kia Multi-S. Bár a sorozatgyártás lehetőségét a gyár tagadja, azt azonban nem rejtették véka alá, hogy a motortérbe a 2,0 literes turbódízel motor is beépíthető.

A kiállított tanulmányautóba 2,7 literes, V6-os benzinmotort szereltek, amihez ötsebességes automata váltót kapcsoltak. A Multi-S feladata, hogy a gyár jövőbeni modelljeinek tervezéséhez visszajelzéseket szerezzen a vevőktől.

A karosszériával ellentétben az autóban bemutatott műszaki megoldások a jövőben minden bizonnyal megjelenhetnek a Kia kínálatában. Ilyen az elektromos szervokormány, az aktív fényszóró, a mindhárom üléssort védő függönylégzsák és a keréknyomás ellenőrző rendszer.

Sportos, tágas, ötletes mindezt jelenti az S a Multi-S nevében. A 4545 milliméter hosszú autót azoknak tervezték, “akik aktív családi életet élnek”. A Kia koncepcióautója 2700 milliméteres tengelytávval, 1850 milliméteres szélességgel és 1650 milliméteres magassággal készült. A tanulmány a szabadidőautók és az egyterűek tulajdonságait kívánja ötvözni.

A jármű, eltekintve a lökhárító design elemeitől és a lámpáktól, kész autó benyomását kelti. A 19 colos felnik azonban nem kerülnek át a közeljövő szériamodelljeire. A tanulmányautón alacsony oldalfalú, 245/45 R19-es gumik vannak.

Hétszemélyes utasteret rejt a Multi-S karosszériája, melyet a dupla-üvegtető tágasabbnak mutat. Az utastérben többfelé rakodórekeszeket alakítottak ki, ezekből jutott az utasok feje fölé is.

Mindhárom üléssort hűti a légkondicionáló, de az utasok kényelmét szolgálja a Sorround hangrendszer és a DVD-lejátszó is. A szórakoztatórendszer részeként a hátsó üléseknél USB portot is kialakítottak.