



Az Egeus egy szabadidőautó-tanulmány. Ebben a kategóriában a Renault nem tud mit kínálni, pedig a konszernen belül a Nissan meglehetősen sikeres a különböző terepjárókkal, a rusztikus Patroltól a dinamikus Infiniti szabadidőautókig.
Idővel talán a Renault is lép ezen a területen, az Egeus mindenesetre érdekes autó. Motorja 250 lóerős, a V6-os 3.0 dCi dízelmotorból 3000-es fordulaton 550 Nm nyomaték tör elő. Az eget rengető nyomatékkal hétfokozatú automata váltó próbál megbirkózni, a fokozatok a kormány elengedése nélkül kapcsolhatók.
Méreteiben az Egeus egy megtermett középkategóriás kombira hasonlít, nagyjából Laguna Grandtour méretű. Súlya viszont tekintélyes, üresen 1950 kiló. Az ajtók nyitásakor az ülések automatikusan lesüllyednek és kifelé fordulnak, hogy könnyebb legyen ki- és beszállni.
Elméletileg az autó adottságai nagyon jók terepre, de senkinek nem jut eszébe, hogy az egyedi, horribilis árú tanulmányt kivigye a hegyoldalba. Az Egeus hasmagassága 28,5 centiméter, amivel komoly terepjárók között is megállná a helyét.
Az állandó összkerék-hajtást elektronika vezérli, a tengelyek közötti erőeloszlás 0 és 100 százalék között változhat a tapadástól függően. Dagonyázás helyett a 22 colos, defektmentes gumik is a látványnak, mint a továbbjutásnak szólnak.
