



[bekkep]Márciusban a Genfi Autószalonon már megcsodálhattuk a 407 Prologue Coupét, amelyet már a Peugeot saját tervezői formáztak, ellentétben elődjével, a 406 Coupéval, amelyet még a Pininfarina stúdió rajzolt meg.
Három motorral indul majd az autó értékesítése, melyek között egy dízel lesz. Négyhengeres 2231 köbcentis motor adja az autó alapváltozatát. A 163 lóerős blokkal 9,2 másodperc alatt éri el az autó a 100 km/órás sebességet, a végsebessége 222 km/óra.
A 407 Coupé sportosabb hangolású futóművet kap, a lengéscsillapítók keményebben reagálnak és hamarabb fogják meg a karosszériát, mint a limuzin esetében.
Mint a közelmúltban minden autószalonon, ezúttal is különleges tanulmánnyal lepte meg a nagyközönséget a Peugeot a 20Cupnak nevezett háromkerekű roadster személyében.
[bekkep]Hatsebességes szekvenciális sebességváltó biztosítja a nyomatékátvitelt a turbófeltöltős, 170 lóerős benzines motor és a hajtás között. Kapcsolgatni a kormány mögötti fülekkel lehet. A kormányon kapott helyet a műszerfal is.
Térvázas szerkezetre épített szénszálas karosszériával készül a 20Cup, az utasokat négypontos öv és bukókeret védi. A háromkerekű roadster kétüléses utasteret rejt, kialakításának köszönhetően intenzív vezetési élményt nyújt.
Kevésbé újdonság a Peugeot 907, amit már tavaly ősszel a Párizsi Autószalonon is kiállítottak. A kupé hossza 437 centi, szélessége 188, magassága 121 centiméter. A koncepcióautó tengelytávolsága 2,5 méter. Az üresen 1400 kilós autó vázát egy szénszálas monocoque adja, akár a pályaversenyautókban.
A futómű elöl-hátul kettős keresztlengőkaros kerékfelfüggesztést kapott. A 18 colos felniken elöl 275/40 R18-as, hátul 345/35 R18-as gumikat találunk.
[bekkep]A sportkupé 500 lóerős, hatezres, V12-es motorja két hathengeres erőforrásból áll. A szupersportautó-tanulmány motorja orr-középmotorként kerül beépítésre, ami javítja a súlyeloszlást. Az erőátvitelt hatfokozatú sebességváltó végzi, a 907 hátsókerék-hajtású
Tavaly Párizsban hirdetett ismét formatervezői versenyt a Peugeot, melynek témája ezúttal a jövő álomautójának bemutatása volt. Ahogy a korábbi, hasonló versenyeknél ezúttal is tízen jutottak a döntőbe, majd a győztes munkáját élethű modellként elékészítették.
Ezúttal a portugál André Costa kétüléses gördülő “tojása” nyert. A Moovie elnevezésű csupaüveg jármű hátul két egymástól független keréken gördül, elöl kis kerekek segítik az irányítást. Az utastérbe az egyik ajtót előregörgetve , majd a hátsó keréken átbújva juthatunk be. A belső rész két utasnak nyújt kényelmes helyet.
Jóllehet csak Kelet-Európa egyes országaiban forgalmazzák majd, ott volt a kiállításon Peugeot 206 legújabb, lépcsőshátú változata is. Az Iránban készülő autó a C-oszlopig megegyezik a többi változattal, a különbségek a hátsó részt érintik.
[bekkep]A 35 centivel hosszabb far miatt megerősítették a karosszériát. Bár egyértelműen a Renault Thalia ellenfele az autó, a Peugeot-nál feláldozták a csomagtartót a szépségért, a csomagtérfedél a 607-esére hasonlít. Az autó nem kapott hatalmas hátsó puttonyt, viszont a csomagtartója így csak 384 literes.
Egyértelműen a rosszabb utakra készül a Sedan, ezért az autó futóművét is átalakították a mérnökök. 20 milliméterrel magasabbra emelték a kocsit és a lengéscsillapítók felütési határát is megemelték vették. Emellett a motor alá egy védőburkolatot is szerelnek.
Két erőforrással gyártják majd a 206 Sedant. Az 1,4-es 75, az 1,6-os benzines 109 lóerős. Mindkét motor teljesíti az Euro 4-es károsanyag-kibocsátási normát. Ötsebességes kézi váltóval gyártják az autókat, de az erősebbhez négysebességes automatát is lehet rendelni.
