Új a hármas kombi, amely akár összkerék-hajtással is elérhető
Egyelőre csak tanulmány, de biztosan lesz szériaváltozat is a BMW Z4 kupéból
20 fotó
Habár mostanában hírek keringenek egy harmadik X-sorozatról, erről Frankfurtban nem tudtunk meg többet. Előreláthatólag 2008-ban jelenhet meg az X6-os, ami alapjaiban az X5-ösre támaszkodik majd.

Bemutatták viszont a Z4-es kupé változatát, ami egyelőre csak tanulmány, de Dr. Helmut Panke, a BMW igazgatótanácsának elnöke biztosította a közönséget arról, hogy biztosan lesz szériaváltozat is.

Hosszú orr-részével, széles, izmosnak tűnő farával a klasszikus sportkocsikat idézi a Z4 Coupé Concept, amibe elsőként a háromliteres, 265 lóerős soros hathengeres motort építették be.

Az orrmotoros, hátsókerék-hajtású Z4 Coupé így 5,7 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet, és a beépített elektronikus korlátozás miatt maximum 250-nel tud hasítani.

Már rendelhető az egyes sorozat ugyanezzel a motorral, amiről a 130i jelzés is tanúskodik. Az egyes csúcsmodell 261 lóerővel 6,2 s alatt gyorsul százra, a végsebesség pedig szintén elektronika korlátozza 250 km/óránál.

Szeptembertől minden 1-eshez rendelhető M-csomag, ami az erőteljesebb külsőn kívül sportosabb futóművet és eltérő belsőt kínál az eddigiektől.

Szintén Frankfurti világújdonság a hármas kombi, amely nagy sikerre számíthat. A bajorok legsikeresebb modelljének előző változatából 17 százalékot tett ki a Touring, ami 428 ezer darabot jelentett. A kombi mostantól az xDrive-nak hívott összkerék-hajtással is elérhető, akárcsak a limuzinok.

Egy hibridhajtású X3-ast is kiállítottak a standon, ami a beépített villanymotorral 20 százalékkal kevesebb károsanyagot bocsát ki. Az elektromotor maximum 400 newtonmétert és 60 kilowattot teljesít és legfeljebb 3000-es fordulatig támogatja a benzinmotort. Ezután vagy áramtalanítják vagy töltő üzemmódba kapcsolják a segédmotort.

A gyár szerint a két motor együttesen 600 newtonmétert képes leadni, és nem fordulhat elő olyan eset sem, amikor az akkuk kimerülése miatt nem működik az elektromos rásegítés. Gyári becslések alapján 6,7 másodperc alatt gyorsul 100-ra a Concept X3 EfficientDynamics elnevezésű tanulmány, a végsebesség 235 km/óra.