A család generációit eltérően szólítja meg a Vöröskereszt, a kicsiket például közlekedésbiztonsági játékokkal
4 fotó
Közlekedésbiztonsági kampányt indított az Európai Vöröskereszt a Toyota támogatásával. A cél az elsősegélynyújtási ismeretek bővítése és a gyermekeket fenyegető baleseti kockázat csökkentése.

Évente az Európai Unióban körülbelül 60 000 ember veszti életét közlekedési balesetben. Ezt a számot az Európai Bizottság egy 2010-ig tartó európai közlekedésbiztonsági akcióprogrammal kívánja csökkenteni.

Az Európai Vöröskereszt akciósorozata hazánkban július legvégén kezdődött és augusztus közepéig tart.

A Vöröskereszt a család különböző korosztályait eltérő módon szólítja meg, például interaktív közlekedési játékkal, közlekedésbiztonsági és elsősegélynyújtási villámtanfolyammal, családi és egyéni vetélkedőkkel.

A Toyota Motor Europe többek között pénzzel, a www.1-life.info weboldallal és négy autóval támogatja a kampányt. Az autóval a csapatok 4 különböző útvonalon járnak, ellátogatva a kampányban résztvevő 26 európai országba. A csapatok szeptember 14-én találkoznak újra Brüsszelben. A Magyar Vöröskereszt kampányában a Toyota Motor Hungary is részt vesz.

Hazánkban 2004-ben a közúti balesetek száma 5 százalékkal emelkedett a 2003-ashoz képest. Az ütközések súlyossága viszont csökkent, az elmúlt évben 30-cal kevesebben haltak meg közlekedési balesetben, mint az azt megelőző évben. Ám még így is közel 1300 utazó vesztette életét az utakon a 28 000 sérült közül.