Nem sokat élt a Holden Monaro-ból kikanyarított Pontiac GTO
17 fotó
Két sportautótól is megválik a General Motors, az egyik az Opel Sppedster, a másik a Holden Monaro. Az Opel Speedster 2000 szeptemberétől készült a Lotus gyárban. A Lotus Elise-re épülő élményautó gyártása idén július 21-én szűnt meg.

Összesen 7000 készült az alumínium vázas és műanyag karosszériás sportautóból. A középmotoros utcai versenygépből kezdetben 10 000 darab értékesítését tervezte az Opel, ami végül nem jött össze.

A 3000 darabos különbség ellenére a Speedster jót tett az Opelnek, a gyár hanyatló korszakában egy igazi különlegesség volt, mint a Renault-nál a középmotoros Clio V6.

Kiveszik a Holden Monaro is, aminek az oka az amerikai testvérmodell kudarca. A Holden Monarót Észak-Amerikában Pontiac GTO néven, a legendás izomautó utódjaként próbálták eladni, de a közönség nem igazán kért az amerikai nevű, Ausztráliából importált autóból.

350 lóerős V8-as motorjával az újkori Pontiac GTO 5,5 másodperc alatt gyorsult nulláról százra.

Az eredeti GTO-t csupán 11 évig gyártották 1963 és 1974 között, mégis örök nyomot hagyott az autórajongók emlékeiben. A gyártás megszüntetéséig összesen 700 ezer GTO-t gyártottak a legendát megteremtő modellből.