3 tizedet javít a százra gyorsuláson a DSG váltó a hatfokozatú kézivel szemben
Nem sprőd sportmodell az új R32 sem, hanem kényelmes, erős, jól felszerelt és súlyos túraautó
8 fotó
Frankfurtban a Volkswagen a GTI-re húz lapot és bemutatja a típus legerősebb változatát. A gyár “öltönybe bújtatott élsportolónak” és “minden idők legerősebb Golfjának” nevezi az autót.

A 200 lovas GTI-nél 50 lóerővel erősebb az újdonság, amelynek motorja az elődből és a VW konszern más típusaiból (pl. Passat, A3) ismert. A 3,2 literes, V6-os gépezet teljesítménye 241-ről 250 lóerőre nőtt a modellváltással, az autó továbbra is a Haldex-kuplungos összkerék-hajtással készül.

Kézi váltóval az R32 6,5 másodperc alatt éri el a 100-as sebességet. A villámgyors, a kormányról fülekkel is kapcsolható DSG automatával ez az idő 6,2 másodpercre csökken. Ez az eredmény 0,7 másodperccel jobb a DSG-s Golf GTI sprintidejénél.

Az R32 a többi Golftól például az alumínium hatású új hűtőmaszkban és újabb első levegő belépő nyílásokban különbözik. A hátsó lökhárító egyetlen fényezetlen eleme a diffúzort mintázó középső fekete rész.

Alapáron 18 colos, 20 küllős felnik járnak az über-Golfhoz 225/40 R180-as gumikkal. Az Y sebességindexű abroncsok elvileg 300 km/óráig használhatók, tehát van még tartalék a tuningolóknak. A sportfutómű 2 centis ültetést jelent a köznapi Golfokhoz képest.

Kőkemény fékrendszert szerelnek az R32-be, a tárcsák átmérője elöl 345, hátul 310 milliméter. A tárcsákat kékre fényezett féknyergek lassítják.

A Volkswagen kiemelte az első generáció piaci sikerét, mondván az előzetes terveknél háromszor több talált belőle gazdára, de ezt alátámasztó konkrét számokat nem említett.

Nemrég az Opel nyilvánosságra hozta az Astra OPC műszaki adatait. Az Astra Frankfurtban debütáló sportváltozata 240 lóerejével pont 20 százalékkal nagyobb teljesítményű a Golf GTI-nél, de az R32-vel a VW-nek sikerült lefőznie a nagy konkurenst.

Nem szabad azonban összkeverni a GTI és OPC modellek, illetve az R32 célközönségét. Előbbiek kimondottan sportosnak szánt kompakt autók, míg az R32 nagy teljesítménye ellenére sem sprőd sportmodell. Az összkerék-hajtás és a gazdag felszereltség miatt eleve nehéz autóra érdemes inkább sportos túrakocsiként tekinteni.