Rendkívül látványos fordulatszámmérőt terveztek a Clio Renaultsportnak, a számok méretei egyre nőnek, az utolsó jelzés pedig már piros
Továbbra is 2.0 literes 16 szelepes motor lesz az RS Clioban, a nagyobb tömeget hatsebességes váltóval próbálják ellensúlyozni
8 fotó
Nem maradnak látnivaló nélkül a Renault kedvelői a Frankfurti Autószalonon. Az új Clio mellett a modell sportváltozatának előhírnöke is ott lesz. A Clio Renaultsport (nem elírás, így egyben) névvel illetett tanulmány bemutatja, milyen is lehet a modell jövőre érkező csúcsváltozata.

[bekkep]Egyelőre úgy tűnik, a motortérben nem lesz változtatás, ott továbbra is egy négyhengeres, 2 literes, 16 szelepes erőforrás lesz 182 lóerővel. A korábbitól eltérően azonban immár nem öt, hanem hatsebességes kézi váltót szerelnek az autóba.

Reméljük a fékeket az utcai változatokra is átmentik, mert a tanulmányautón elöl 330 milliméteres féktárcsákat és hatdugattyús alumínium féknyergeket alkalmaztak. Hátul 280 milliméteres tárcsákat találunk. A féknyergeket az izgalmasabb látvány kedvérét a karosszéria színével megegyezőre fényezték.

Ahogy elődje, úgy várhatóan a Clio Renaultsport sem csak egyenesben lesz izgalmas, gokartszerű kanyarodási élmény a cél. Ehhez persze a karosszériát leültették és nagyteljesítményű gumikat alkalmaztak. A tanulmányautó 18 colos felnijeire 215/ 40-es abroncsokat szereltek.

[bekkep]Mindent megtettek a formatervezők, hogy a Clio III megfelelően dinamikus benyomást keltsen. Mind az első, mind a hátsó sárvédők szélesebbek lettek és látványosabb új küszöbspoilert kapott a modell.

Új lökhárítót terveztek hozzá, amelyben hangsúlyosabb szerepet kaptak a ködfényszórók. A lökhárító hatalmas hűtőnyílását krómozott ráccsal fedték le, de ilyen bevonatot kaptak a ködlámpák keretei és az egyedi külső tükrök egy része is.

Hangsúlyosabbá tették a fényszórók melletti légnyílásokat és levegő kilépő nyílásokat alakítottak ki az első sárvédők mögött. Ez utóbbi aerodinamikailag is, jó mivel csökkenti a turbulenciát azáltal, hogy javítja a meleg levegő távozását a motortérből, ami az erőforrás hűtését is segíti.

[bekkep]Amire a tervezők igazán büszkék, az a hátsó traktus, ahol igazi diffúzort alakítottak ki, amely valóban növeli a hátsó tengelyre ható leszorítóerőt és nemcsak látványelem. Azért, hogy a diffúzor hatékonysága a legjobb legyen, a kipufogóvégeket az oldalsó vájatokba süllyesztve helyezték el.

Az utasteret egyértelműen a négy különálló kagylóülés uralja, melyek az utastér többi részéhez hasonlóan vörös-szürke borítást kaptak, ami kellemes összhatást ad az alumínium színű betétekkel. Az amúgy is nagyobb utasteret a panoráma tetőablak teszi még szellősebbé.

Új a tanulmányautó műszerfala, melyben három ezüstös gyűrűvel díszített óra kapott helyet. A fordulatszámmérő alá egy kis lámpa került, ami felvillan, ezzel jelezve a pilótának a váltás szükségességét. Az ergonómikus sportkormány az alumínium taposóval és pedálokkal szinte már kötelező eleme egy sportos csomagnak.