A korábban bejelentett menetrend értelmében, április 29-én Carlos Ghosn lépett a távozó Louis Schweitzer örökébe. Ghosn eddig a Nissan, Schweitzer pedig a komplett Renault konszern igazgatótanácsának elnöke volt.
Ghosn-t a Nissan szanálása segítette világhírhez. A veszteségektől fuldokló japán autógyártót Ghosn vezetésével nem egyszerűen sikerült talpra állítani, de a japán fél a világ talán legjövedelmezőbb autógyártójává vált, ha a kis darabszámokkal dolgozó Porschét nem számítjuk. A Nissan az elmúlt üzleti évben 2,2 milliárd euróval járult hozzá a Renault konszern 3,55 milliárd eurós eredményéhez.
Schweitzert 1999-ben sokan minősítették ostobának, amikor a Nissan megvétele mellett döntött. Bob Lutz, a GM alelnöke úgy fogalmazott, hogy azt az 5 milliárd dollárt értelmesebb lett volna aranyrudakba fektetni, az egészet berakodni egy hajóba, aztán a hajót elsüllyeszteni. A végeredményt ismerjük.
Schweitzer stratégiai érzékét dicséri a Dacia megvásárlása is, amelyet a Renault 1999-ben azért vett meg, hogy ott egy minél olcsóbb világautót gyárthasson a harmadik világ országai számára. Ez az autó lett a Dacia Logan, amelyből évi egymillió darab készülhet.
Louis Schweitzer 1942-ben született Genfben. Illusztris családból származik, Albert Schweitzer is rokona volt, Jean-Paul Sartre pedig unokatestvére. Korábban politikai pályán mozgott, többek között Laurent Fabius akkori francia miniszterelnök kabinetfőnöke volt.
1986-ban lépett be az akkoriban még állami tulajdonban lévő Renault-hoz pénzügyi vezetőként. 1992-ben vált az igazgatótanács elnökévé és röviddel ezután meghiúsult az összeolvadás a Volvo személyautó részlegével. A kudarcból és a kulturális különbségek áthidalásából levont tapasztalatok sokat segítettek a Nissannal létrejött fúzióban.
Schweitzer kedveli a művészetet és a képregényeket, kedvenc figurája Tintin.
