Immár közel 150 bankfiókban elérhető a hitellevél, aminél nem egy autót, hanem az igénylő hitelképességet vizsgálják.
A használtautó-piac kisebb kockázattal bír, hiszen ott átlagosan 20-30 százalékos önrésszel lehet számolni, szemben az új autók 0-10 százalékos arányával
A szűkülő piacon is képes volt 1,1 százalékkal növelni piaci részesedését az Erste Leasing 2004-ben
2004-ben az Erste Leasing csoport az autófinanszírozók között 10,4 százalékos piaci részesedést ért el, amivel a Magyar Lízingszövetség rangsorában a negyedik helyet foglalja el.
5 fotó
Sajtótájékoztató keretében értékelték az Erste Leasing Rt. vezetői a 2004-es évet, amely a csökkenő autóeladások ellenére emelkedő eredményt hozott a cég számára.

Mészáros György elnök-vezérigazgatótól megtudtuk: “2004 fontos év volt az Erste Leasing számára, hiszen az Erste Bank és a Postabank lízingcégei egyesültek. Rekordidő, öt hónap alatt megvalósult a két cég összekapcsolása.”

Szeptember 1-től a cégcsoport tagjai: az Erste Leasing Autófinanszírozási Rt., az Erste Leasing Eszközfinanszírozási Rt. és az Erste Leasing Bérlet Kft. 2004 negyedik negyedévében a csoport legfontosabb feladatai közé tartozott az új név bevezetése és megismertetése a magyar piacon.

Az Erste Leasing Autófinanszírozási Rt. változatlanul gépjárműhiteleket és lízing termékeket forgalmaz, az Erste Leasing Eszközfinanszírozási Rt. eszközfinanszírozással, az Erste Leasing Bérlet Kft. pedig operatív lízinggel foglalkozik.

Az Erste Leasing kilencven százalékban a gépjárművek piacán tevékenykedik, ahol tavaly augusztus óta esnek az újautó-értékesítések. Nagy Péter vezérigazgató elmondta: “Ezen a szűkülő piacon is képes volt 1,1 százalékkal növelni piaci részesedését a cég 2004-ben. Az autópiac stagnálása ellenére a teljes finanszírozási piac 11 százalékkal nőtt.”

A finanszírozási piac növekedése elsősorban a használt autókra felvett hitelek, illetve az egy autóra igényelt magasabb hitelösszeg eredménye. Míg 2003-ban ez az összeg 550 milliárd forint volt, addig 2004-ben majdnem 620 milliárd forintra emelkedett.

2004-ben az Erste Leasing csoport az autófinanszírozók között 10,4 százalékos piaci részesedést ért el, amivel a Magyar Lízingszövetség rangsorában a negyedik helyet foglalja el. Ezzel a piaci részesedéssel, 106,7 milliárd forintos mérlegfőösszeg mellett, az Erste Leasing 1,7 milliárd forintos adózás előtti eredményt realizált.

Ez az eredmény meghaladja a cégcsoport előzetes terveiben remélt összeget, és nagyobb a két korábbi cég (Postabank, Erste Bank) lízingcégei által előzőleg külön-külön elért eredmény együttes értékénél is. Az Erste Leasing 2004-ben az autófinanszírozási piacon egyike volt a három legintenzívebben fejlődni képes finanszírozónak.

Nagy Péter hozzátette: “Rekordot értünk el mind az ügyfél-oldali, mind készlet- illetve jutalékelőleg-finanszírozási területen úgy, hogy sikerült a portfolió minőségromlását megakadályozni.”

Ez utóbbi annak köszönhető, hogy a cég megszigorította a behajtási folyamatokat, főleg azok első felszólítási részét, valamint szoros havonkénti monitoringgal folyamatosan ellenőrzik a befizetéseket. A sikerhez a költséghatékonyság javítása mellett a belső ösztönzési rendszer átalakítása is hozzájárult. A reform során a készlet- és jutalékelőleg-finanszírozáson is változtattak és egységesíttették a képviseleti és értékesítési rendszert is.

Újdonság, hogy a hazai finanszírozók közül elsőként az anyabank országos hálózatában is elérhetővé tették egyes termékeiket. Immár közel 150 bankfiókban elérhető a hitellevél, aminél nem egy autót, hanem az igénylő hitelképességet vizsgálják.

Így már azelőtt hozzájut a vásárló a hitelhez, mielőtt autót választott volna, majd a hitellevelet az ország szinte bármelyik kereskedőjénél beválthatja. Létezik forint és deviza alapú hitellevél, amit akár casco nélkül is megkaphat az ügyfél.

Az Erste Leasing 2005-ös tervei között piaci részesedésének további növelése, valamint a jelenlegi 75 ezres ügyfélállomány és 98 milliárd forintos kihelyezési portfolió bővítése szerepel. Ennek érdekében a csoport a használt autók piacán szeretne erősíteni, alternatív értékesítési csatornák és új termékek bevezetésével.

A vezetőktől megtudtuk: “Ha az újautó-finanszírozáshoz hasonlóan sikerül kiszűrni a csalókat, akkor a használtautó-piac kisebb kockázattal bír, hiszen ott átlagosan 20-30 százalékos önrésszel lehet számolni, szemben az új autók 0-10 százalékos arányával.”

Első körben a minőségi használt autókkal foglalkozó kereskedőket keresik majd meg kedvezőbb konstrukciókkal. Később szeretnék bevonni a nagyobb kockázatot jelentő értékesítőket is, ám ott a jelenleginél is szigorúbb ellenőrzéssel.