Ferdinand Piëch ragaszkodott az egyliteres kísérleti autó sorozatgyártáshoz. Utódja, a mögötte ülő Bernd Pischetsrieder véglegesen lemondott az eladhatatlanul drága kisautó piacra dobásáról
6 fotó
Nem jut el a sorozatgyártásig az egyliteres Volkswagen. Az ok igen prózai: az autót nem lehetne józan költségkeretek között gyártani és értékesíteni. Az egy literrel 100 km-re közúton eljutó kísérleti autó szériagyártása is a VW-konszern igazgatótanácsának korábbi elnöke, Ferdinand Piëch vesszőparipája volt.

Piëch nevéhez rendkívül sikeres tevékenysége mellett több vitatott presztízsberuházás is kapcsolódik, például a Bugatti újjáélesztése, a VW Nardo szupersportautó, vagy a 3 literes Lupo TDI és a VW Phaeton piacra dobása. Piëch-nek a hetvenes évek második felében a quattro hajtás megszületésében is kulcsszerepe volt.

A Volkswagen egyszer már megégette magát a különlegesen takarékos szériaautókkal. Az európai szabvány szerint átlagosan 3,0-3,3 litert fogyasztó Lupo 3L TDI piacilag meglehetősen sikertelen autó. 1999 óta mintegy 27 000 darab készült belőle, az eredeti tervek ennek kétszeresével számoltak.Még nagyobb kudarc az Audi A2 szintén 3 literes változata, amely a Lupónál is jóval drágább.

Bár a háromliteres Lupót drágasága miatt kevesen veszik, de a VW arculatának minden bizonnyal jót tett a műszakilag rendkívül fejlett kisautó. Idén a Fox megjelenésével a legtöbb Lupo gyártása megszűnik, de az extrém takarékos változat és a Lupo GTI a Fox debütálása után is gyártásban marad. Az Audi A2 1.2 TDI várhatóan még az idén kifut.