Egy Delaware állambeli bíróság minden pontban felmentette a DaimlerChryslert a Kirk Kerkorian által 2000 novemberében indított perben. Kerkorian azért perelte be a vállalatot, mert állítása szerint az 1998-as fúzió idején a Daimler-Benz szándékosan megtévesztette a Chrysler részvényeseket, azt állítva, hogy egyenlő felek közötti fúzióról van szó, nem pedig a Chrysler megvételéről.
Kerkorian szerint a Daimler-Benz kezdettől fogva a Chrysler felvásárlására gondolt, de cégegyesülést kommunikált. Kerkoriant, mint akkoriban a Chrysler legnagyobb részvényesét, felvásárlás esetén magasabb összegű juttatás illette volna meg a részvények értékén felül, amitől a fúzióval elesett. Kerkorian ezért perelte több milliárd dollárra a DaimlerChryslert.
Kerkorian (87) többek között arra alapozta vádját, hogy a DaimlerChrysler konszern legfelső vezetéséből hamar kiestek a Chrysler által delegált amerikai menedzserek, helyüket túlnyomórészt a német fél szakemberei vették át.
Kerkorian és Tracinda nevű befektetőcége azonban nem tudta bizonyítani, hogy az 1998-as egyesülés során megtévesztették volna őket. Az ítélet 123 oldalas indoklásában Joseph Farnan bíró megállapította, hogy az “egyenlő felek közötti egyesülés” kifejezést nem megtévesztően használta a vállalat.
Bár az egyesülési szerződésben a felek megszabták, hogy melyik konszern hány tagot delegálhat az igazgatótanácsba és a menedzsmentbe, de arról nem szerződtek, hogy ezek a menedzserek meddig maradnak pozíciójukban és a felső vezetés tagjainak állampolgárságát sem szabta meg szerződés.
Kerkoriant tavaly DaimlerChrysler (DC) kisrészvényesek perelték be, mivel a milliárdos befektető állításuk szerint visszaélt a konszern vezetéséből tudomására jutott bizalmas információkkal. Kerkorian röviddel azelőtt értékesített 7,6 millió DC részvényt 661,6 millió dollár értékben, hogy a részvények értéke zuhant volna a hivatalos profitvárakozások és a negyedéves üzleti eredmények közzétételét követően. Kerkorian a bizalmas információ révén 120 millió dolláros (22,7 milliárd forint) veszteségtől kímélte meg magát.
Kerkorian örmény bevándorlók gyermeke, jellegzetes self-made man. Kerkorian kezdetben bokszolóként, újságkihordóként és autóértékesítőként dolgozott. Később pilóta lett, majd charter légitársaságot alapított. Az üzleti életben mutatott keménysége miatt ragadt rá a Terminator gúnynév.
