



Az Aucklandban megtartott rajtceremónia után a mezőny Új-Zéland északi részére autózott. Paproa környékén jelölték ki a rendezők az első nap nyolc gyorsaságiját, 128,47 kilométer hosszúságban.
Öt különböző szakaszt teljesítettek a csapatok, kétszer négy kiosztásban, közöttük egy szervizzel. Napsütés és 30 fokos hőmérséklet mellett vágtak neki a versenynek a párosok.
Az első négyes egységben ugyanaz a három pilóta volt az ász, akik tavaly is, Sebastien Loeb, Marcus Grönholm és Petter Solberg. Utóbbi kezdett a legjobban, megnyerte az első gyorsaságit, majd Grönholm válaszolt egy abszolút idővel a másodikon. A finn egyébként megnyerte a negyediket is.
Loeb nem volt a leggyorsabb, viszont kiegyensúlyozottan hajtott az első etapban, végig ment az elsővel, nem ingadozott a teljesítménye. Ennek pedig meg is lett a jutalma, mert a negyedik szakasz után átvette a vezetést a világbajnok.
Előnye azonban csak minimális volt, 0,6 másodperc Grönholmhoz, és 0,8 másodperc Solberghez képest, 72 kilométer után. Délután azután rákapcsolt a Citroën pilótája és megnyerte az ötödik, hatodik és hetedik szakaszokat. A nap végére 23,1 másodpercre elhúzott Grönholmtól.
Ismét bizonyított a 2005-ös fejlesztésű Subaru Impreza. A csapat újonca Chris Attkinson kétszer is abszolút időt tudott autózni, és a nap végén az ötödik helyen állt. Sőt a világbajnoki pontversenyben vezető Solberg is mindössze fél perces hátrányba került, pedig neki kellet a többiek előtt takarítani.
Délutánra a Citroën másik pilótája Francois Duval is gyorsított, és feljött egészen a harmadik helyig. Markko Martin viszont egyelőre nem találja az összhangot az autóval, így sok időt veszít. Az észt versenyző a hetedik helyig jutott.
Toni Gardeimeister, a Ford egyedül maradt pilótája harmadik a világbajnoki pontversenyben. A finnek ezért harmadikként kellett elrajtolni, ami nehézzé tette számára a délelőttöt. Négy szakasz után csak a nyolcadik volt, de délután a tisztább utakon sokat gyorsult. Feljött a hatodik helyre, és az ötödiktől is mindössze 5,4 másodpercre volt.
Öt hónapja nem volt jelentős műszaki hibája a Mitsubishi csapatnak, ennek a kiegyensúlyozottságnak köszönhető, hogy a világbajnokságban a Forddal együtt a második helyen állnak.
Most viszont kijutott belőle a csapatnak, legalábbis olasz pilótájuknak. Gigi Galli versenyautójában az első szakasz végén eltört a kuplung. Így versenyezték végig a következő három gyorsaságit. A szervizben kicserélte a csapat az alkatrészt, de az ötödik gyorson a generátor is felmondta a szolgálatot.
Galli azonban nem adta fel, délelőtt 5-7. időket ment, de a délutáni hiba miatt visszacsúszott a tizedik helyre, mert az autó vészüzemben működött csak, 1-1,5 másodpercet veszítve kilométerenként.
Harri Rovanperä nyugodt napot zárt, de nem volt elég gyors, főleg a rossz gumiválasztás miatt. A kilencedik helyen áll, megelőzve csapattársát.
Nehezen kezdődött a mai nap Janne Tuohino-nak is. Amikor a versenyző megpróbálta elhagyni a szervizparkot, a Skoda Fabia WRC-ben problémák adódtak az elektronikus gázpedállal.
A szerelők kicserélték a motorvezérlést, ám emiatt a pilóta elkésett az időellenőrzőtől és 50 másodperc büntetést kapott. Hiába autózott ezután hatodik és ötödik időket, csak a 12. helyen áll az összetettben.
Csapattársa Armin Schwarz a 11., akinek a második gyorsaságin ismét a korábban többször elromló rajtautomatikával akad gondja. Délután a tisztább utakon már kevesebbet kapott az elöl autózókhoz képest.
|
Új-Zéland Rali: A verseny állása az első nap után: 1. Loeb-Elena Citroën Xsara WRC 1h12’01″1 107.7 km/h |
|
A versenyzők nyilatkozatai a nap végén:
Sebastien Loeb:“Jó döntés volt, hogy kemény keverékű gumival mentünk délután, mert addigra teljesen tiszták voltak az utak. Sikerült gyorsítanunk. Az utolsó gyorson viszont még sok volt az apró kavics, amitől lassabb voltam. Az autóm viszont nagyon kiegyensúlyozott, így itt sem veszíttettem olyan sok időt. Megpróbálok holnap nem hibázni és megőrizni a ma megszerzett előnyt.”
Petter Solberg:“Elégedett vagyok azzal, amit a mai nap teljesítettünk. Jól kezdtünk reggel, kockáztattunk a puha gumikkal, de jól teljesítettek, nem veszítettem annyi időt, mint amire számítottam. Délután is a puha gumikat választottam, de akkor az nem volt jó döntés, keménnyel kellett volna mennünk., sok időt veszítettünk. Ennek ellenére elégedett vagyok, mert az autó kitűnő és semmi probléma nincs vele”
Chris Attkinson:“Jó volt a mai nap, örülök a két szakaszgyőzelmemnek. Úgy gondolom tudjuk folytatni ezt az irányt, de nem fogjuk üldözni az élen állókat. Pár dolgot változtatunk a beállításokon és akkor száz százalékos lesz az autó. ”
Francois Duval:“Nem fogom üldözni Grönholmot, nem foglalkozok az időeredményeimmel. A saját tempómban megyek, és remélem, hogy ez elég lesz egy dobogós helyhez. Kicsit módosítunk a Xsarán, ami segíthet. A legfontosabb, hogy pontokat szerezzek a Citroënnek és magamnak is.”
Marcus Grönholm:“Annak ellenére elégedett vagyok, hogy délelőttre túl kemény gumit választottam, délután pedig éppen ellenkezőleg, túl puhát. Főleg a délután volt nehéz, sokkal kisebb volt az autó tapadása, mint azt szerettem volna. Az autó remekül működött, és nagyon tetszenek a pályák.”
Markko Märtin:” Mexikó Rali óta jobban érzem magam az autóban. Reggel jól alakultak a dolgok, de ahogy Marcus is, délután túl puha gumit választottam. Ezen a futamon az a legfontosabb, hogy megtaláld a megfelelő ritmust, jelenleg ez még nem sikerült nekem. Egy pár dolgon szeretnék holnapra változtatni az autón, remélem úgy jobbak lehetünk.”
Toni Gardeimester:“Az első szakasz viszonylag tiszta volt, ám a következő három sokkal nehezebb volt. Sok volt a puha murva az utakon. Próbáltam az autót a nyomban tartani, amit az első két autó “kivájt” de ez nem mindig ment. Délután viszont nagyon élveztem az autózást, jó volt a tapadás, sikerült is jó időket mennünk. Az autó remek, egyedül a fékpedál volt túl puha. Holnap megpróbálunk támadni.”
Gianluigi Galli: ” Miután eltört a kuplung, sokat szenvedtünk a szakasz rajtjánál és a beíróknál, hogy betoljuk az autót, majd beugorjunk. Délután azt hittem végre jól tudunk majd menni, de akkor meg a generátor ment tönkre. Az elektronika vészüzemre kapcsolt és az autónk olyan lett, mint egy utcai kocsi.”
Harri Rovanperä:“Délelőtt túl kemény, délután pedig túl puha gumit tettünk fel. Az autó nagyon sokat megy keresztbe, meg kell találnunk ennek az okát. Az ötödik gyorsaságin kiesett az italos dobozom a tartójából és úgy kellett végig autóznom, hogy a lábaim alatt volt.”
