



Oldalanként 10 milliméterrel keskenyebb az oldalsó burkolat, így a vezető lába könnyebben eléri a talajt a korábbihoz képest. Változtattak valamicskét a gyújtás és a befecskendezés vezérlésén is, annak érdekében, hogy alacsony fordulatszámon nyomatékosabb legyen a soros, négyhengeres motor.
Az igazi újdonság azonban a CB1300-as félig burkolt változatának a megjelenése. Ennek legfőbb előnyei, hogy jóval kényelmesebbé válik a nagysebességű utazás, sőt a motor stabilitásában is javulást eredményez. A 100 lóerős 1,3 fejidomos változata 6 kilogrammal nehezebb a burkolatlannál, így szárazon 232 kilogrammot nyom.
A fejidomba egy retro designban készült téglalap alakú lámpatest, valamint egy színezett plexi került. Belülről oldalanként egy-egy 1 literes doboznak is jutott hely, ahová apró motyókat lehet bedobálni. A bal oldali kulccsal zárható, a jobb oldali pedig a gyár szerint kiválóan alkalmas például autópálya matrica tárolására.
A műszerpanel egy-egy azúrkék háttérvilágítású analóg sebesség- és fordulatszámmérőt valamint egy LCD kijelzőt tartalmaz. A kijelzőről minden fontos adat leolvasható, így a különféle számlálók mellett, a víz- és a külső hőmérséklet, valamint a pontos dátum és idő is kinyerhető.
A mostani CB 1300-as az 1992 novemberében bemutatott CB1000-esből fejlődött ki. A hengerűrtartalom 1998-ban nőtt 1,3 literesre, amikor teljes átépítésen esett át a CB sorozat. A következő modellváltás 2003-ban volt.
A fejidom megjelenésén kívül a jelentős újdonságnak számít a blokkolásgátló megjelenése is. A beépített szenzorok folyamatosan figyelik a kerekek viselkedését, és blokkolás esetén azonnal beavatkozásra adnak parancsot. Erős fékezéskor, vagy csúszós útfelületen a féknyomás változtatásával így elkerülhető a megcsúszás és irányítható marad a motor.
