



Többeknek úgy indult a Start Auto Eger Rally, hogy el sem kezdődött. Kiss Ferenc évek óta csak egy-egy versenyre tudott visszatérni a rali forgatagában. Az idei évre azonban nagyon készült a csapat. A télen két külföldi versenyt is elindult a Hyundai Accent WRC-vel a pilóta, tehát a felkészülés megvolt.
Az utolsó futamon azonban egy versenyzőtársuk beléjük rohant, amitől az autó megsérült. A csapat kicserélte a kábelköteget és a komputert is. Közvetlenül a verseny előtt derült ki, hogy nem lett tökéletes a javítás, így a csapat mégsem állt rajthoz.
Michna Ottó az idei évben azzal az Octavia WRC-vel versenyez, amivel tavaly Herczig Norbert olyan kiválóan teljesített. A verseny előtt egy váratlan hiba miatt teljes motorfelújításon esett át a Skoda. A motor beállításánál az a mérnök is segédkezett, aki a vb-s Fabiákat is csinálja, ám ennek ellenére újabb műszaki hiba jelentkezett.
A péntek reggeli teszt előtt került fel az autóra az új turbó, majd a járatás során egy nagy csattanással a motor megadta magát. Bár a versenyzők hozzájárultak az autó időn túli javításához, a felügyelőtestület elutasította azt, így Michnáék sem rajtoltak el szombaton.
Ellenben azoknak, akik rajthoz álltak izgalmasan alakult az egri futam. Szombaton az első három helyért a mezőny három abszolút bajnoka, Turi Tamás, ifj. Tóth János és Benik Balázs csatázott. Micsoda küzdelem volt, néha csak tizedmásodpercek döntöttek. Eredetileg az első nap kilenc gyorsaságit rendeztek volna, de az utolsó elmaradt. Mi másért, a nézők miatt. Felgyújtották a tarlót, és a rendezők úgy döntöttek, biztonsági okokból nem engedik át a mezőnyt.
Ifj. Tóth János reggel még próbálgatta az autót, de így is autózott egy legjobb időt a 2. szakaszon. Túl puha futóművel vágtak neki a versenynek, amitől az autó elnyúlt a kanyarokban. A megtett kilométerek és a kissé áthangolt beállításoknak köszönhetően délután már többet vállalt a pilóta, megnyerte a 4., 5., 7., 8. gyorsaságikat.
Ezzel a pilóta nem csak felzárkózott, de az utolsó gyorsaságin átvette a vezetést, mindössze 1,1 másodperccel megelőzve Turi Tamást. Nyolcból öt szakaszt megnyert a hatszoros magyar bajnok, valószínűleg ennél jobb visszatérésre ő sem számíthatott.
Turi kezdett a legjobban, megnyerte az első és harmadik gyorsaságit is. A második gyorsaságin egy helyen megforgott, de ezen kívül is volt gondja bőven. Még péntek este megégett az Octavia kuplungja, és a futóműben is csattogott valami. Délután is jól kezdett a versenyző, megnyerte a hatodik szakaszt de a futómű gondok nem oldódtak meg, ennek ellenére az utolsó gyorsaságiig ő vezetett.
Benik Balázs volt a harmadik pilóta, aki még tudta tartani a lépést az élen autózókkal. Második harmadik időket autózott végig, minimális különbségekkel, napközben volt második is, de holnap harmadikként rajtolhat. Különösebb problémák nélkül tudott ma versenyezni a pilóta, csak a futóművön kellett finomítania.
Aschenbrenner György ezúttal is nagyon-nagyon gyors volt a csak A-s Mitsubishivel. Az élmezőnyre nem volt igazán veszélyes, de öt WRC-t megvert. Asi arra panaszkodott, hogy nem tudja kiautózni az autót, de így is bejött a negyedik helyre, lemaradása azonban több mint fél perc.
Herczig Norbert neve egész nap vándorolt az időkiíró tabellán, autózott hatodik, harmadik, hetedik, negyedik időket is. A nap végén az ötödik helyen állt. A pilóta elmondta, hogy nincs gond az autóval, de egyelőre nem meri úgy elvállalni a kanyarokat a Focus-szal, mint tavaly az Octaviával. Az ötödik gyorsaságin egy féktávot elnézett, a túlcsúszást a lökhárító bánta, ami leszakadt.
Az élmezőny mögött következtek a friss WRC-sek, Spitzmüller Csaba és Bútor Róbert, akik még csak tanulják az új technikát. A negyedik helyért is izgalmas csata várható holnap, hiszen Spitzmüller is csak 2,2 másodpercre van Asitól. A korábbi N-es bajnok egész nap keresztben autózott, mert a futómű nem volt az igazi. A pilóta szerint ennél is gyorsabban lehetne menni, de a váltó áttétel túl rövid.
Bútor Róbert autójában az elektronika hibásodott meg. A turbó akkor töltött, amikor elvette a gázt, ha beletaposott akkor pedig elejtette a nyomást. Ez megnehezítette a csapat dolgát.
Az A8-ban Asi mögött nagyon lemaradva (+53 mp) következett Turán Frigyes (absz. 10. hely), aki tartotta magát és néha befért egy-két WRC elé is. Mögötte Zambelly György (+3 perc 20mp) állt a harmadik helyen.
Ahogy azt várni lehetett Szabó Gergő nem felejtett el autót vezetni azért mert N csoportos autóval versenyez. A 2. gyorsaságitól magabiztosan vezetett, a nyolc megrendezett szakaszból hatot megnyert, így simán vezeti a kategóriát, az abszolútban a 10.
Elek István nyerte az első gyorsaságit az N csoportban, ő azonban a negyedik gyorsaságin kiesett a versenyből. Az N4-ben Botka Krisztián állt a második helyen (+35), Magyar Miklós (+40) pedig a harmadikon.
A Super 1600-asok között Kakuszi Zsolt és Keller Péter vívott izgalmas csatát. Előbbi négyszer, utóbbi kétszer volt a leggyorsabb a kategóriában. A nap végén 6,3 másodperc volt közöttük a különbség, Keller javára, miután az utolsó gyorson Kausziék kaptak egy 10 másodperces büntetést. Borsi Gergőjé volt a harmadik hely (+25,7) a S1600-as mezőnyben. Ollé Sándor a negyedik gyorsaságin lecsúszott az útról és egy patakmederben landolt, a Suzuki összetört, így kiesett a versenyből.
Holnap hat gyorsaságival folytatódik a Start Auto Eger Rally. Továbbra is tökéletesen nyitott a verseny, Ifj. Tóth János, Turi Tamás, és Benik Balázs is győzhet még.
|
Eredmények: A Start Auto Eger Rally állása az első nap után: 1. ifj. Tóth János – Bahor Bea (Peugeot 206 WRC) 33:37.8 perc |
|
Versenyzői nyilatkozatok az első nap után:
Ifj. Tóth János: Ez egy nagyon nehéz nap volt, de holnap még nehezebb lesz. Egyre jobban összebarátkoztunk az autóval, a gumikkal, egyre jobban megismertük a pályákat, úgyhogy kicsit tudtunk gyorsulni, de holnap kezdődik minden elölről.
Turi Tamás: A hátsó futóművön volt egy lazulás, de sajnos már nem tudtuk beállítani. Épp a futómű-beállító csavarral volt gond, ezért nem tudom, hogy a futómű maga rossz-e, de azt nem érzem, hogy nagyon menne valamelyik irányba. Nem vagyok elkeseredve, majd holnap folytatjuk.
Benik Balázs: Örülünk, hogy ilyen szoros a küzdelem, 6-7 másodpercen belül vagyunk hárman, tehát a holnapi nap lesz igazán érdekes. Az első három helyen hatalmas küzdelemre lehet számítani, de mi állunk elébe a kihívásnak. Jó volt az autó, bár a mai napon még hagytunk benne, nem volt 100%-os a teljesítésünk. Nem szerettünk volna kockáztatni, mert lehetett volna belőle pár esés. Megpróbáltunk higgadtan, ésszel autózni, de érzem, hogy még egy pici kockáztatással lehet gyorsabban menni.
Aschenbrenner György: A helyezés nem rossz, de azért sokkal le vagyunk maradva az elsőtől. Mentünk 50-60 km-t, és több mint fél perc a lemaradásunk, ami szerintem elég sok. Az autóval szervo problémáink voltak, meg a bal hátulján volt egy kis vibráció, emiatt egy kicsit bizonytalan voltam. Próbálgattuk a gumikat, kétféle gumival mentünk, az utolsó körben kopott gumikat tetettem fel és ezekkel mentem a leggyorsabban. Nagyon minimális az előnyünk Spicivel és Hercziggel szemben, ezért mindenképpen gyorsulnunk kell, mert a többiek is fognak.
Turán Frigyes: Abszolút pozitív a mai mérleg. A kocsival voltak ugyan apró problémáink, de ezek úgy érzem, könnyen orvosolhatóak lesznek. Úgy érzem, sokat fejlődtünk a télen, és még ennél is gyosabbak tudunk majd lenni. Holnap elvileg könnyű dolgunk lehet, hiszen mögöttünk két percen belül nincs senki, Asi fél perccel van előttünk, őt nem nagyon tudjuk befogni, a második helyet szeretnénk megtartani.
Spitzmüller Csaba: A negyedik-hatodik helyen nagyon szoros a verseny. Sajnos lecsúsztunk a negyedik helyről, elidegeskedtem az egyik gyorsaságit és azonnal ketten megelőztek, viszont nincsenek messze, néhány tized a különbség, ezért úgy gondolom, holnap komoly csata várható itt a pozíciókért. Az autó tökéletes, egyre jobban rám állítjuk, azt hiszem, jó lesz. Egyetlen dolgot elhibáztunk, rövid a főáttételünk, ezért nem tudunk az elsőségért harcba szállni. A következő versenyre kiküszöböljük, de egyelőre tanuljuk az egészet, az ilyesmi benne van, minden nem klappolhat.
Bútor Róbert: A turbóval vannak gondjaink, turbónyomás nélkül pedig nem lehet WRC-t vezetni. Barátkozunk az autóval, és úgy veszem észre, kölcsönös a szimpátia. Ezért is sajnálom ezt a problémát, mert egyébként nagyon jól lehetne autózni vele. A hatodik szakasz előtt állt húsz percet a mezőny, ami miatt kihűltek a gumijaink, és a harmadik kanyarban egy kicsit kiirtottuk a bozótot, de így a nézők legalább jobban láttak utána. Úgy néz ki, hogy az autót csak a miskolci futamra tudjuk megjavítani, holnap mindenképpen szeretnénk célba érni, minél többet tanulni, hogy Miskolcon gyorsabbak lehessünk, illetve a bajnokság szempontjából az is fontos, hogy a lehető legtöbb ponttal fejezzük be a versenyt.
Szabó Gergő: Meglepően jó, erre nem számítottunk. Valahol legbelül szerettünk volna így állni, ahol most vagyunk, úgyhogy egy rossz szavam nincsen. Élveztük az egész napot. A nap végére kicsit vissza is vettünk, nem néztük, hol állunk abszolútban, mert a legfontosabb, hogy ezt az N csoportos első helyet haza vigyük. Ennek tükrében fogunk holnap is autózni, ha nem lesz problémánk, nem lesz defektünk, elégnek kell lennie ennek a 35 mp-es előnynek. Az autóból innen-onnan jönnek zörejek, ugye ez egy N csoportos autó, vigyázni kell rá, mint egy hímes tojásra.
Tárnok Tamás: (Renault Megane Maxi / A7) Vegyesek az érzéseim. Az első kör csalódás volt, a második már egész jól sikerült, a harmadik pedig felemás lett, de a holnapi nap jobb lesz nekünk, mármint az autónak. Valahol sajnálom, hogy Pálinkás Zsolt kiesett, mert mindenkit előrébb visz, ha közelebb vagyunk egymáshoz, nyilván a bajnokságban sokat fog jelenteni, hogy nem szerez pontot. Az A-csoportban a negyedik helyen állunk, de reményeik szerint az alig 7 másodperccel előttünk álló Keller Pétert be tudjuk fogni, így mi lehetünk majd a leggyorsabb kétkerekesek, és talán még az első tízbe is beleférünk.
