A Trophyban mutatkozik be a sportalváz, de opcióként a többi Renault Megane Sporthoz is rendelhető lesz
Az utastérben kék fekete bőrüléseket szerelnek, a bőrbetéteket kék színű cérnával varrják
Kanyarban és féktávon sokat javult az autó, ám továbbra is 225 lóerőt tud, így gyorsulás nem változik
7 fotó
Tavaly Párizsban mutatták be a Renault Megane versenyváltozatának tanulmányát, a Trophyt. Idén Genfben már a valódi versenyautót, és annak a homológizációhoz szükséges utcai változatát is bemutatta a francia gyár.

Nem lett erősebb az utcai Trophy, mint a hagyományos Megane RS, azaz továbbra is a kétliteres, 225 lóerős turbómotor mozgatja a karosszériát, amit viszont átalakítottak. Megerősítették a karosszériát és a futóművet is, amivel 10 százalékkal sikerült csökkenteni, az amúgy sem jelentős oldaldőlést, és a fékezéskor és gyorsításkor fellépő bólintó mozgást.

Az első futómű rugóerőit 25%-kal megnövelték 42 N/mm-re, a kanyartulajdonságok javítása miatt pedig a stabilizátor átmérőjét csökkentették. A hátsó rugók feszességét 77%-kal növelték, amely így még az elsőknél is keményebb lett (44 N/mm).

Ezeknek az átalakításoknak köszönhetően javult a Megane úttartása és a kanyarstabilitása, csökkent viszont az alulkormányozottsági hajlam, így még agresszívabb módon vezethető az autó.

Újrakalibrálták az ESP-t, aminek beavatkozási küszöbe magasabbra kerül és kevésbé intenzíven segít, emellett most már teljesen kiiktatható. A rendszer azonban magától újraélesedik, amennyiben jelentős irányeltérést érzékel erős fékezés esetén.

Vágott felületűek lettek az első és hátsó féktárcsák, amiket továbbra is a Brembo szállít. Ezzel javult a hűtés, és esős időben is jobb a fékhatás. Sokat dolgoztak a fékpedál útjának és érzékenységének javításán (a fejlesztéseket a Mégane Renault Sport is megkapja). A főfékhenger átmérője 23.8mm-ről 25.4mm-re nőtt, ami határozottabb pedálnyomáspontot eredményez.

A Trophy jobb fékezési tulajdonsági miatt a vészfékrásegítő rendszert kiiktatták, hogy a vezető a lehető legjobban kontrollálhassa a fékezés teljes folyamatát. Új szervokormánnyal mutatkozik be az autó, amit megkap a többi modell is.

Egyedi 18 colos keréktárcsákkal szerelik a Megane Trophyt, amik a látvány mellett kerekenként 1,5 kg rugózatlan tömegcsökkentést eredményeznek. Ezekre a Dunlop SP Sport Maxx 235/40 R18-as gumijai kerülnek.

Formailag ugyanolyan a Trophy is mint a Megane RS Sport, de egyedi “Makaha-szürke” fényezést és grafit-metál keréktárcsákat kap. Belül új kárpitozás és szénszálas műanyag utánzatú betétek teszik egyedivé. Az exkluzivitásra a középkonzol alján egy sorszámozott plakett hívja fel a figyelmet. Bőrbevonatú a kormánykerék és váltókar, amik kék varrást kapnak akárcsak az ülések és a biztonsági övek.