



Korábban amerikai Hot-Rod-okon alkalmazták előszeretettel az optikai tuning eme formáját, a Top Chop-ot, azaz elvágtak az oszlopokból és alacsonyabbra helyezték a tetőt. Az EDAG 70 milliméterrel kurtította meg az autó karosszériájának magasságát. Perszer ehhez, nem csak a fémrést kellett átalakítani, hanem új üvegek is kellettek. De nem csak ez, hanem a sportfutómű is segít abban, hogy az autó lapos legyen.
Ezzel azért nem elégedettek meg a látványért felelős szakemberek, hanem jócskán ki is szélesítették az autót. Ehhez új lökhárítók és sárvédők kelletek, de a küszöbök sem úszták meg a módosítást. Hátulra egyedi lámpák is kerültek, a tükrük az új 997-esről származnak.
A Chopster megjelenéséhez szervesen hozzátartoznak a felnik is, amik Amerikában már nem, de itt Európában még meglepőek, mert 23 col átmérőjűek. Rajtuk pedig 315/25-ös Y sebességindexű ContiCrossContact gumikat találtunk.
A hatalmas kerekek mögött 410×32 (ilyet még nem írtam le!!!) illetve 380×32 milliméteres féktárcsák trónolnak, amelyeket korábban versenyautókon alkalmaztak. Hogy miért is van szükség ilyen gumikra és fékekre? Persze hogy azért mert az autó extrém mutatványokra képes.
Ennek alapja pedig az, hogy a Porsche 450 lóerős turbómotorjának teljesítményt 150-el toldották meg a Rinspeed emberei. A 600 lóerőt 6750-es fordulatszámnál tudja a 4,5-ös blokk. Az erőforrás legnagyobb nyomatéka 790 newtonméter lett, amit vezető 2500-4950 között vethet be. Ehhez átalakították a turbókat, új vízhűtéses töltőlevegő-hűtőt építettek be, és új kipufogórendszert is kapott a blokk.
Ezt a bődületes teljesítményt a gumik és az állandó összkerékhajtás viszonylag jól az útra tudja vinni, így az autó ideális esetben 4,4 másodperc !! alatt képes elérni a 100-as tempót. A Chopster legnagyobb sebessége a Porsche névhez méltó, ez a hatalmas, 2,5 tonnás autó ugyanis akár 290 km/h-val is képes száguldani.
Nem csak az autó külseje, hanem az utastere is sokat változott. Ami elsőként feltűnik, hogy nem a hagyományos bőr foteleket, hanem elöl-hátul két-két versenyülést találunk, amelyeket vagy a Cobra, vagy a Recaro szállít. De találunk itt képernyőket DVD- lejátszót és PS-2-es játék konzolt is. A belső kiegészítőket szénszálas anyagból készítik a szakemberek, de bőven használtak az Alcantarából is, a kormányt a könyöklőket és a teljes tetőt ilyen borítja belül. A hátsó ajtókat, belülről a bal első ajtón lévő gombokkal lehet kinyitni.
Nem ez az első Porsche átalakítása a Rinspeednek, korábban már láttuk a Bedouin-t, ami egy 996 Turbóból alakították terepjáró volt. A felmérések szerint van igény a Chopsterre, így egy kisebb sorozatot tervez a cég, a tehetős vásárlók 325000 eurós (79 millió forint) áron juthatnak hozzá majd az autóhoz.