23 colos 315/ 25-ös abroncsokat szereltek a Chopsterre, ami kitőlti a kerékjáratokat, mögöttük 410 milliméter átmérőjű féktárcsa van
70 milliméterrel csökkentették a tető magasságát, a korábbi egyterűs belső helyett, immár sportkocsis a hely
A 80 milliós Porsche utastérben négy versenyülésben lehet utazni
A 80 milliós Porsche utastérben négy versenyülésben lehet utazni
30 fotó
Pár hónapja egy rajz formájában közétette a Rinspeed, hogy készít egy „lapostetős” Porsche Cayenne-t, most pedig már szériaérett gyártmányt nézhettük meg. Az autó karosszériájáért az EDAG cég felel. készítettek el. Az autó megjelenését az alacsonyabb, de szélesebb karosszéria határozza meg, megdöbbentő látvány.

Korábban amerikai Hot-Rod-okon alkalmazták előszeretettel az optikai tuning eme formáját, a Top Chop-ot, azaz elvágtak az oszlopokból és alacsonyabbra helyezték a tetőt. Az EDAG 70 milliméterrel kurtította meg az autó karosszériájának magasságát. Perszer ehhez, nem csak a fémrést kellett átalakítani, hanem új üvegek is kellettek. De nem csak ez, hanem a sportfutómű is segít abban, hogy az autó lapos legyen.

Ezzel azért nem elégedettek meg a látványért felelős szakemberek, hanem jócskán ki is szélesítették az autót. Ehhez új lökhárítók és sárvédők kelletek, de a küszöbök sem úszták meg a módosítást. Hátulra egyedi lámpák is kerültek, a tükrük az új 997-esről származnak.

A Chopster megjelenéséhez szervesen hozzátartoznak a felnik is, amik Amerikában már nem, de itt Európában még meglepőek, mert 23 col átmérőjűek. Rajtuk pedig 315/25-ös Y sebességindexű ContiCrossContact gumikat találtunk.

A hatalmas kerekek mögött 410×32 (ilyet még nem írtam le!!!) illetve 380×32 milliméteres féktárcsák trónolnak, amelyeket korábban versenyautókon alkalmaztak. Hogy miért is van szükség ilyen gumikra és fékekre? Persze hogy azért mert az autó extrém mutatványokra képes.

Ennek alapja pedig az, hogy a Porsche 450 lóerős turbómotorjának teljesítményt 150-el toldották meg a Rinspeed emberei. A 600 lóerőt 6750-es fordulatszámnál tudja a 4,5-ös blokk. Az erőforrás legnagyobb nyomatéka 790 newtonméter lett, amit vezető 2500-4950 között vethet be. Ehhez átalakították a turbókat, új vízhűtéses töltőlevegő-hűtőt építettek be, és új kipufogórendszert is kapott a blokk.

Ezt a bődületes teljesítményt a gumik és az állandó összkerékhajtás viszonylag jól az útra tudja vinni, így az autó ideális esetben 4,4 másodperc !! alatt képes elérni a 100-as tempót. A Chopster legnagyobb sebessége a Porsche névhez méltó, ez a hatalmas, 2,5 tonnás autó ugyanis akár 290 km/h-val is képes száguldani.

Nem csak az autó külseje, hanem az utastere is sokat változott. Ami elsőként feltűnik, hogy nem a hagyományos bőr foteleket, hanem elöl-hátul két-két versenyülést találunk, amelyeket vagy a Cobra, vagy a Recaro szállít. De találunk itt képernyőket DVD- lejátszót és PS-2-es játék konzolt is. A belső kiegészítőket szénszálas anyagból készítik a szakemberek, de bőven használtak az Alcantarából is, a kormányt a könyöklőket és a teljes tetőt ilyen borítja belül. A hátsó ajtókat, belülről a bal első ajtón lévő gombokkal lehet kinyitni.

Nem ez az első Porsche átalakítása a Rinspeednek, korábban már láttuk a Bedouin-t, ami egy 996 Turbóból alakították terepjáró volt. A felmérések szerint van igény a Chopsterre, így egy kisebb sorozatot tervez a cég, a tehetős vásárlók 325000 eurós (79 millió forint) áron juthatnak hozzá majd az autóhoz.