Külsőleg kevésbé, méretben viszont jelentősen változott az új MX-5
Külsőleg kevésbé, méretben viszont jelentősen változott az új MX-5
undefined
15 fotó
Azért mostanában még nem érdemes elindulni a Mazda szalonok elé az új MX-5-ösért, mivel a márciusi bemutató ellenére csak az év végén vezetik be az új modellt. Mivel az MX-5 a világ legnagyobb darabszámban eladott Roadtstere, érthető, hogy radikális formaváltozás nem történt az autón.

Tovább gömbölyödött az orr-rész, ami az ovális légbeömlővel, valamint a macskaszem-szerű fényszórókkal együtt sportos, már-már agresszív képet kölcsönöz a Mazda roadsterének. Hátul a lámpa formája a régihez hasonlít, viszont jóval frissebb annál, inkább az RX-8-asra emlékeztet.

Az új MX-5 az RX-8-as alapjára épül és a jelentős méretnövekedés ellenére mindössze 10 kilogrammmal nyom többet elődjénél a mérlegen, ami főként az alumínium elemeknek köszönhető.

40 milliméterrel nőtt a hossz és a szélesség is, valamint 10 centivel a magasabb lett az új MX-5. Jelenleg 3,99 méter hosszú, 1,72 méter széles, és 1,25 méter magas a roadster, a tengelytáv plusz 65 milliméteres növekedéssel 2330 mm. Nőtt nyomtáv is, elöl 75, hátul 55 milliméterrel.

Könnyen megjósolható, hogy a méretnövekedésnek és a szériában is 17 colos felniknek köszönhetően tovább javul az autó stabilitása és vezethetősége. Nem elhanyagolható az sem, hogy az eddig meglehetősen szűkös utastér is tágasabb lesz valamivel.

Az 1,8 literes, 126 lóerős alapmotort ötsebességes, míg az erősebbiket hatsebességes kézi váltóval adják. A nagyobb motor kétliteres, 160 lóerős, maximális nyomatéka 184 newtonméter. Extraként rendelhető automata váltó, valamint az 1,8-ashoz ESP, ami a kétliteresben széria.