



A 2005-ös Genfi Autószalonon Concept S néven egy a Gallardoból átalakított tanulmányautót mutat be az olasz cég. Az autó érdekessége, hogy úgy ülnek benne az utasok, mint egy verseny motorcsónakban, egymástól elválasztott kabinokban.
Az autó orr-részétől fut hátra a két csatorna, ebben alakították ki a plexivel körbevett kabinokat, emiatt átalakították a motorháztetőt is. Középen szabadon áramolhat hátra a levegő. A “belső” tükör a középső részen beindításkor emelkedik ki.
Ugyanaz az ötliteres, hengerenként négyszelepes V10-es blokk került a Concept S-be, mint a sorozatgyártású autókban van. A száraz karteres olajozású motor 500 lóerős 7800-as fordulaton, legnagyobb nyomatéka 510 Nm 4500-as fordulatszámnál.
A tengelyek között nyomatékérzékelő viszkókuplunggal működő állandó négykerék-hajtás osztja el a motor nyomatékát. A hátsó diffi önzáró, az első kerekek kipörgését elektronika akadályozza meg.
4,2 másodperc alatt éri el a 100-as tempót a sima változat, a csúcssebessége pedig 309 km/óra. Valószínűleg a tanulmányautó is közel ilyen értékekkel bír, végsebessége valamivel kisebb lehet a rosszabb légellenállása miatt.
Nem ez lesz az első különleges roadster az olasz sportkocsi-gyártó történetében. A hagyományos nyitott változatok mellett, mint a Diablo Roadster és a jelenlegi Murcielago Roadster, létezett egy különleges tanulmányautó is.
A Diablo Roadster Concept érdekessége, hogy nem csak egy darab készült belőle. Az első, eredeti példány a Lamborghini múzeumában áll, de a Koenig tuningcég is készített ötöt. Ezek közül három egyedi Koenig megjelenéssel készült, kettő viszont a gyárival megegyező karosszériát kapott. A cég készített targa változatot is.
A Roadster Concepten nem volt szélvédő, helyette csak egy kis plexi futott körbe, erre került az új formájú belső visszapillantótükör is. Emiatt átalakították a motorháztetőt is, a két ülés között egy vájatot alakítottak ki, hogy hátra lehessen látni.
Több és nagyobb levegőnyílást kapott a hátsó rész, a motor jobb hűtése érdekében. A műszerfalat is egyszerűbbre vették, kevesebb műszer maradt rajta. 1995-ben megjelent a sorozatgyártású nyitott Diablo, ami már hagyományos szélvédővel készült és a Koenig modellhez hasonlóan targatetőt kapott. A targatetőt kivülről a motrháztetőn vihette magával a tulajdonos. Eleinte 492 lóerős V12-es motorral gyártották, majd 2000-ben a Millenium széria 530 lóerőre erősödött.
Reméljük a gyár a Gallardo esetében is a sorozatgyártás mellett dönt, ahogy a Diablonál és Murcielago esetében.
