526 literes csomagtartót rejt az új lépcsőshátú forma
Jól áll a Focusnak a klasszikus forma is, a tetőív szinte azonos a csapotthátúval
Hamarosan kétféle 1,6-os turbódízel motorral lehet megvásárolni a Focust. Teljesítményük 90 és 110 lóerő
Kínában mutatták be a Ford Focus Concept tanulmányautót
7 fotó
Jelenleg a három és ötajtós Focus mellett már kombit is választhatnak a vevők, ám idén tovább bővül a kínálat. A tavaly nyáron a Bejing-i Autsókiállításon a Ford Concept néven már bemutatta, hogy képzeli el a Focus lépcsőshátú változatát, most tavasszal pedig már a széria modellt is megismerhetjük.

A Volvo S40-el közös padlólemezre épülő autó orr-része a többi modellhez hasonló, a valódi különbséget a C oszloptól hátrafelé találjuk, de újak a hátsó sárvédők is. Ahogy az ötajtós változatnál, úgy itt is találunk egy kisebb háromszög ablakot a C-oszlop előtt.

Értelemszerűen újak a hátsó lámpák és a lökhárító is átalakult, mivel ezen a modellen a tolatólámpa és ködzárófény a hagyományos lámpatesten belülre került. A csomagtartó 526 literes, de alatta csak szükségpótkerék kapott helyet.

A hátsó ülések lehajtásával 1659 milliméteres tárgyakat is el lehet szállítani, persze csak akkor, ha az 1020 milliméter széles csomagtérnyíláson beférnek.

Egyéb újdonságokat is kínál a vevőknek a Ford, például egy egyedi megoldást, amellyel az utasok MP3-as formátumú zenéiket lejátszhatják. Jelenlegi is kapható olyan CD-s fejegység, ami lejátssza az ilyen formátumú számokat.

Az újdonság azonban egyes hordozható MP3 lejátszókat támogatja, amiket a kesztyűtartóban lévő USB porton keresztül lehet csatlakoztatni. A számok között érintőképernyő segítségével lehet válogatni.

Megjelenik a kulcs nélküli rendszer, az ajtók nyitásához és a motor indításához nem lesz szükség a kulcsra. Lehet rendelni kanyarfényszórót is, melyet nem a Xenon, hanem a hagyományos halogén lámpákhoz fejlesztették ki, így olcsóbb lesz.

Módosul a motorpaletta is, megjelenik ugyanis a gyengébb, kilencven lóerős 1,6-os TDCi motor. 20 lóerős gyengülését az egyszerűbb, fix lapátozással készülő turbónak köszönheti. A motor 204 newtonméteres nyomatékának 90 százaléka már 1250-es fordulatszámtól elérhető, a maximumot 1750-nél adja le.

12,5 másodperc körüli gyorsulás és 180 km/órás végsebesség várható az autótól, de hivatalos adat egyelőre nincs. A 110 lóerős, 1,6-os továbbra is marad a kínálatban.