Megvalósult a Toyota tavaly Párizsban még koncepcióként bemutatott D-4D 180 Clean Power motorja. Az új erőforrás egy 2,2 literes common-rail turbódízel, amit a korábbi 2,0 literes blokkból fejlesztettek ki.
Két változata lesz a motornak, a gyengébb 150 lóerőt tud. Ennek legnagyobb nyomatéka 310 newtonméter 2000 és 3200 között. A másik erőforrás még ennél is erősebb, egészen pontosan 177 lóerőt ad le.
A maximális forgatónyomaték ebben az esetben 400 newtonméter, amit a motor 2000-2600 közötti fordulatszám között tud. Teljesítménye mellett tisztasága teszi kiemelkedővé a motort. A Clean Power névre hallgató 177 lóerős motorba bekerült a japán cég fejlesztése, a D-CAT (Diesel Clean Advanced Technology).
Ez a katalizátor már a kétliteres, 116 lóerős D-4D motorokba is bekerült. Jelentősége abban rejlik, hogy egyszerre működik nitrogén-oxid és részecskeszűrőként. Mindkét új motor teljesíti az Euro 4 emissziós normát és a gyár ígérete szerint rendkívül alacsony fogyasztás is társul a jó teljesítmény mellé.
