



A szabadidőautók között inkább nagynak számít a 4350 milliméteres hossz, az 1800 mm-es szélesség és az 1695 mm-es magasság is. Tetemes a 2630 milliméteres tengelytáv, ami még felnőttek számára is elegendő lábteret enged a hátsó sorban.
Az alapmodellben kétliteres, 143 lóerős benzinmotor hajtja az első tengelyt. Az 5,5 millió forintos alapárhoz félmilliót hozzácsapva már négykerék-hajtású modellt kapunk. Ehhez már választható a kétliteres CRDI dízel, valamint a 2,7 literes V6-os benzinmotor is. Előbbi 6,5, utóbbi 8,9 millió forinttól indul.
A 112 lóerős dízelmotor 245 newtonméteres maximális nyomatékát 2000-es fordulaton adja le. A dízelhez az ötsebességes kézi váltón kívül négyfokozatú automata is választható, míg a 175 lóerős csúcsmotor csak automatával rendelhető.
A négykerék-hajtású változatok alaphelyzetben elsőkerék-hajtásúak, a hátsó hajtás csak az első kerekek megcsúszása után indul. Amennyiben szükséges, kézzel is bekapcsolható az összkerék-hajtás a 4WD Lock feliratú gomb segítségével.
Ekkor 50-50 százalékban oszlik meg a nyomaték az első és a hátsó tengely között, mígnem az autó eléri a 30 km/órás sebességet és visszavált fronthajtásra. Az önhordó acélkarosszéria alatt elöl McPherson, hátul többlengőkaros futómű dolgozik.
A menetpróba során a közút mellett egy szabadidőautóhoz mérten kemény terepen is bizonyított a Sportage. 195 milliméteres hasmagassága és hajtása olyan terepek leküzdésére is alkalmassá teszi, amilyenre valószínűleg a tulajdonosok nagy többsége sohasem téved majd.
Egyszerre hárman is kipróbáltuk a hátsó sort, ahol ha nem is bőségesen, de azért kényelmesen megfértünk egymás mellett. A szélen ülve egy kissé kevésnek tűnt a fejtér 190 centiméter felett, de még ezzel is a tágasabb fejtérrel rendelkező kategóriába tartozik a Sportage.
A belső tér kialakítása abszolút kulturált és magasabb szintű a megszokott dél-koreai minőségnél. Vannak rekeszek, pohártartók, a kesztyűtartó felett keresztben pedig egy kapaszkodó is helyett kapott. A vezetési pozíció a szabadidő jelleg miatt biztonságot sugall és kényelmesnek is mondható. Ezt a kényelmet egy mélységében állítható kormánnyal még tovább lehetne fokozni, de ez sajnos nem lehetséges.
A hátsó ülések támlái 60/40 arányban dönthetőek és szükség esetén a csomagtérrel egy síkba hajtogathatóak a fejtámlák kivétele nélkül. Ledöntött támlák mellett 1635 milliméter hoszzú a csomagtér, maximális térfogata 1886 liter.
Biztonság terén is felveszi a kesztyűt az új Sportage. Az első légzsákokon kívül vezető- és utas oldali, oldal- illetve függönylégzsákok is szériában járnak. A négykerék-hajtású modellekhez van kipörgésgátló és extraként ESP (menetstabilzáló) is rendelhető.
A Kia Sportage jó közúton és terepen, tágasnak és kényelmesnek is mondható, ráadásul az ára is kedvező. Normális esetben ennyi elég a sikerhez.