



Újabb hét szakasz várt a Svéd Rali résztvevőire szombaton, ezúttal 139,59 kilométer volt a gyorsaságik teljes hossza. Öt pályán hajtanak majd a versenyzők, ezek közül az utolsó hagforsi sprint szakaszt leszámítva, mindegyik hosszabb 20 kilométernél, és kettőt kétszer teljesítenek.
Nulla fok körüli hőmérséklet és valamivel több hó fogadta a résztvevőket, mint a tegnapi nap. A puha hó alatt azonban nincs jég, csak fagyott murva, ami elég izgalmassá teheti a versenyt, mert a szögek könnyedén szakadnak ki a gumiból ilyen körülmények között.
Reggel az első, azaz a nyolcadik gyorsaságin Sebastien Loeb (Citroen) bizonyult a leggyorsabbnak. A francia versenyző 0,7 másodperccel volt gyorsabb, mint Marcus Grönholm (Peugeot) és 1,8-el előzte meg Petter Solberget (Subaru). Loeb még ennél is gyorsabb lehetett volna, de az egyik gyors balkanyarban, az árokba csúszott. Bár lendületből tovább tudott menni, néhány másodpercet veszített és megsérült az egyik felnije is.
Markko Märtin (Peugeot) teljesen más beállításokkal érkezett a második napra, ami már reggel eredményessé tette, ő volt a negyedik leggyorsabb, akit Duval, Galli és Atkinson követett.
Toni Gardemesiter a Ford új versenyzője szerencsétlenül kezdte a napot, mert megpördült és egy kő összelapította a kipufogóját, amitől a Focus erőtlenné vált. 37 másodperc hátrányt gyűjtött be és a 7.-ről a 11. helyre csúszott vissza.
A 25 kilométeres 9. szakaszon Petter Solberg megszerezte harmadik szakaszgyőzelmét a Svéd Ralin, amivel a vezetést is átvette az összetettben. Mivel 9,7 másodperccel gyorsabb volt, mint a negyedikként záró Grönholm, előnye ekkor 8,4 másodperc volt.
A Subaru pilótája mögött ezúttal a Citroen versenyzői végeztek, Loeb (+7,6) lett a második, Duval (+9,4) a harmadik. Az ötödik helytől hátra már 20 másodperc felett kaptak az ellenfelek Solbergtől.
Francois Duval ezzel az eredménnyel megelőzte Gigi Gallit (Mitsubishi) és feljött a negyedik helyre az összetettben. Csapattársa Loeb ezúttal is szerencsés volt, mert a kilencedik gyorsaságin is meglátogatta az árkot, de ezúttal is gyorsan szabadult, mindössze az autó jobb hátulján lévő sérülés volt árulkodó. Solberg nem volt túlságosan boldog, mert a gyorsasági vége felé alig látott, mert bepárásodott az Impreza szélvédője.
Henning Solberg (Ford) az ötödik időt autózta a szakaszon (+19,9), de így is tudott javítani, az összetettben feljött a hetedik helyre.
Marcus Grönholm sem adta fel és egy újabb szakaszgyőzelemmel csökkentette hátrányát a 10. gyorsaságin. A finn 2,2 másodperccel előzte meg norvég ellenfelét, aki így továbbra is vezet. Sebastien Loeb ezúttal 4,8 másodperccel szorult a harmadik helyre, míg Markko Märtin a negyedik helyen hat másodperccel volt lassabb.
A Peugeot pilótája ezzel az eredménnyel megelőzte Gallit, aki így már csak hatodik. Az olasz csak 11. lett, mert megpördült, a Mitsubishi Lancer pedig lefulladt. Az ötödik helyen a 2003-as Focus-szal induló Mikko Hirvonen futott be, aki egészen jó időket autózott, de a tegnapi harmadik szakaszon kapott defekt miatt csak a 18. az összetettben.
A 11. -immár tökéletesen havas- szakaszon ismét Marcus Grönholm örülhetett. Újabb szakaszgyőzelmével ismét a finn került az élre az összetettben, előnye 0,1 másodperc!
Petter Solberg ezúttal is második (+6,3), Sébastien Loeb (+7,8) pedig harmadik. Chris Attkinson (+21,6) érkezett negyedikként és Gianlugi Galli (+26,2) ötödikként. Solberg egyik kereke megsérült, mert a pilóta eltalált egy farönköt.
Francois Duval még szerencsétlenebbül járt, neki el is tört a bal első felnije, ezért meg kellett állnia, hogy kicserélje azt. Öt percet veszített ezzel és 44.-ként zárta a szakaszt, összetettben pedig a 17. helyre csúszott. Ha ez nem lett volna elég a szakasz végén a bal hátsó kereke lett defektes.
Märtin 307 WRC-jének hajtásában tört el valami, a versenyző 34,6 másodpercet kapott és visszacsúszott az ötödik helyre. Ezzel újra Galli a negyedik, akinek viszont a fékkel akadtak problémái a szakasz végén. Toni Gardemeister (+31,9) a hatodik leggyorsabb volt, amivel csapattársa, Henning Solberg elé tudott kerülni az összetettben, aki csak kilencedik volt ezúttal, mert kapott egy bal első defektet.
A 12. gyorsaságit Sébastien Loeb tudta le leggyorsabban, mögötte, ahogy várható volt Grönholm (+7,8) és Solberg (+8,4) érkezett, mindössze 0,6 másodperces különbséggel. Így még mindig egy másodpercen belül vannak az összetettben.
Harri Rovanperä a szakasz előtt ismét teljesen átállítatta az autóját, mert a második napon sem találta a megfelelő beállítást, ám ezúttal úgy tűnt valami sikerült, mert hatodik lett. Előrébb is lépett a nyolcadik helyre, de ez Mattias Ekström (Skoda) műszaki hibájának volt köszönhető. A Fabiában tönkrement a szervo, így a DTM bajnok egy percet veszített és már csak 12. Mivel ez a szervizpark után történt, még két gyorsasági várt a versenyzőre így.
A szombati nap utolsó igazi gyorsaságiján ismét Petter Solberg nyert. Kilenc másodperccel volt gyorsabb, mint a másodikként befutó Grönholm, így ismét a norvég vezet. Sébastien Loeb, ahogy kell, érkezett harmadikként (+12,5), őt Daniel Carlsson (Peugeot) (+16,7), és Märtin (+16,8) követte.
Loeb ezúttal kissé morcosan nyilatkozott a szakasz után, a Citroen motorja ugyanis furcsa hangokat adott és az ereje sem volt az igazi. Märtin ismét negyedik, miután Galli csak 25. helyen futott be. A szakasz közepén meghibásodott a Mitsubishi váltója, később még a hajtással is adódtak gondok, végül 1 perc 17,6 másodperccel volt lassabb Solbergnél. Ekström szervo nélkül autózva három percet kapott a győztestől.
Az utolsó gyorsasági a tegnapival megegyező rövidke sprintszakasz volt ismét. Solberg volt ismét a leggyorsabb, Grönholm (+4,3) viszont csak hetedik lett. A második helyen azért egy Peugeot futott be, de azt Daniel Carlsson (+0,4) vezette, mögötte Francosi Duval (+2,7) végzett. Sebastien Loeb csak a 24. lett (+10,3), mert a Xsara motorja most már nagyon betegeskedett, csak három henger müködött.
Fantasztikus eredménnyel Jussi Välimäki lett a negyedik, amiben az a szép, hogy a fiatalember egy N csoportos autóval versenyez. Gigi Galli az összetettben visszacsúszott a nyolcadik helyre, mert továbbra is rossz volt a hajtás a versenyautóban és még meg is pördült az utolsó szakaszon, ami 44 másodpercébe került.
Az N csoportban Arai tovább nyomult, ma négy szakaszt nyert meg a hétből. Mark Higgins tegnap még üldözte a japánt, de ma az első gyorsaságin kiesett a versenyből. Aki Teiskonen van jelenleg a második helyen, aki két szakaszt nyert meg ma, de az ő hátránya is, 1 perc 52 másodperc. A harmadik helyen lévő Angelo Medeghini lemaradása pedig több mint 12 perc. Mindhárom versenyző Subaruval indult a futamon.
A versenyzők nyilatkozatai a nap végén:
“Nagyon jót küzdöttünk az ellenfelekkel, de most jó pozícióban vagyok, és holnap minden megteszek, hogy nyerjek. Ma nagyon fontos volt a gumiválasztás, mert nagyon változatosak voltak az útviszonyok, de sikerült jól döntenünk. “- mondta Petter Solberg.
“Azzal a céllal érkeztünk, hogy tanuljunk és befejezzük a versenyt, örülök, hogy ezen a napon is túl vagyunk. Nem próbáltam gyorsabb tempót diktálni, de ma jobbak voltunk, kevesebbet hibáztam.” – mesélte Chris Atkinson.
“Izgalmas nap volt a mai, minden szakaszon komoly küzdelmet folytattunk. Petter a nap végén gyorsabb volt, mint én, de nem vagyok elkeseredve, holnap még bármi megtörténhet. Az autó továbbra is tökéletes, egész nap problémamentesen mentem. Nagyon élveztem a versenyzést, és remélem a nézők is.” – értékelt Marcus Grönholm.
“Eltört a váltóház a tizedik szakasz végén. A következő szakaszon folyt belőle az olaj és a figyelmeztető lámpa is végig égett. Szerencsére célba tudtunk érni és eljutottunk a szervizparkig is. Nagyon sokat tanultam ezen a versenyen mind a 307 WRC-ről, mind az új gumikról. ” – mesélte Markko Märtin.
“Másodikként rajtoltam, ami elég nagy hátrányt jelentett, mert nekünk kellett letakarítani a frissen esett havat az útról. A 13. szakaszon elért negyedik helyünk fantasztikus, főleg úgy, hogy tönkre ment a negyedik fokozat az autóban.” – nyilatkozta Daniel Carlsson.
“Teljesen el vagyok keseredve a mai nap miatt, de a lényeg, hogy itt vagyunk. Nyolc kilométerrel rajt után a váltóval adódtak problémák, majd közvetlenül a cél előtt eltört a bal első féltengelyünk. Nem emlékszem, hogy eltaláltunk volna bármit, de a probléma az után jelentkezett, hogy levágtam egy kanyart. ” – sajnálkozott Gianluigi Galli.
“Reggel visszatértünk az eredeti beállításokhoz, és így sokkal jobban éreztem magam az autóban. Az utolsó előtti szakaszon baj volt a váltóval, szerencsére után szerviz következett. Az élmezőny a saját tempójában megy, mi holnap megpróbálunk eredményesebbek lenni. ” – mondta Harri Rovanperä.
“Az első szakaszon öt kilométer után megpördültük, amikor egy kő összenyomta a kipufogónkat, amivel vagy fél percet veszítettünk. Később az etapon egy rúddal megpróbáltuk szétfeszíteni, de nem sikerült teljesen, így következő gyorsaságin is sokkal gyengébb motorral mentünk. Ezután egész nap azon fáradoztam, hogy visszaszerezzük a lemaradásunkat.” – mesélte Toni Gardemeister.
“Harmadikként rajtoltam ma, ami nagyon megnehezítette a dolgomat, nem volt még kijárt nyom a hóban. Csináltam néhány hibát, de ez benne van a tanulásban. Délután lecsúsztunk az útról, de szerencsére a nézők visszatoltak és tudtuk folytatni a versenyt. Nem tudom miért, de az összes hibám a lassú kanyarokban történt. ” – nyilatkozta Roman Kresta.
“Az első két szakaszon problémánk volt a Fabia irányításával, eltaláltam valamit ami megváltoztatta a beállításokat. A 11. gyorsaságin megpördültünk és lefulladt a motor. A délutáni szakaszok már ismét murvásak volta és sokunknak volt gondja gumikkal, egyszerűen elfogytak az úton. ” – mesélte Janne Tuohino.
“Elsőként rajtoltam ami nem könnyű, 10 centis friss hó borította az utat, nincsenek nyomok a hóban, egyszerűen nem tudod hol van vége az útnak és hol kezdődik az árok. Holnap a kedvenc szakaszaim következnek, úgyhogy maximális erőbedobással támadunk.”- értékelt Jani Paasonen.
“Teljesen elkeseredtem a mai szervo hiba miatt, mert jól mentünk és csak erre koncentráltunk. Lehetetlen rásegítés nélkül vezetni ezeket az autókat, így csak lépésben tudtunk haladni. Már értem miért panaszkodtak annyira más pilóták, akiket a tévében láttam. “- mondta Mattias Ekström.
|
Eredmények: A Svéd Rali állása az első nap után: 1. P.Solberg-Mills Subaru Impreza WRC 2h14’27″9 109.8 km/h |
|
