Hasonlóan a Polo Fun-hoz, a Golfból is készül emelt hasmagasságú, off-road változat. Gyökeres ellentétben a Polo Fun-nal ez az autó összkerék-hajtású lesz, a Golf 4Motion Haldex-es hajtásláncával. Ennek értelmében állandóan csak az első kerekek élvezhetik a motor erejét, a hátsók csak szükség esetén kapnak hajtást.
Nem a Golfra, hanem a fél-egyterű Golf Plusra épül a Crossnak nevezett különös szerzet. Ránézésre kőkemény terepjárót sejtet a külső, ám a magas építés, a megerősített lökhárító csak a látványnak szól. A Golf Cross a hobbi-terepjárók alternatívája lehet.
Hasonlóan a Golf 4Motion-hoz a motorkínálat szűkösebb a sima Golfnál vagy a Golf Plusnál. Kétféle dízelmotor van: a kisebbik 1,9 literes 105 lóerővel, az életvidámabb 2,0 literes 140 lóerőt mozgósít. Ehhez csatlakozik még a 150 lóerős 2,0 literes FSI benzinmotor.
A Golf Cross még idén piacra kerülhet Németországban.
