Négy kipufogóvég, egyedi orrspoiler és 18 colos felnik fogják elárulni a csúcs Z4-est
4 fotó
Várhatóan idén az év második felében valamelyik autószalonon fog bemutatkozni a BMW roadsterének csúcsváltozata, a Z4 M. A Hartge tuningcég után így már a gyártól is lehet majd Z4-est venni 300 lóerő feletti teljesítménnyel.

Korábban a Z3 Roadster-ből is készült M-változat, ami minden esetben az M3-as motorját kapta meg. Előbb 321 lóerővel készült, majd amikor a gyár a csúcs hármas teljesítményét 343 lóerőre emelte, a Z3 M teljesítménye is nőtt, de csak 325 lóerőre. Az amerikaiak azonban nem élvezhették ezt a teljesítményt, mert náluk jóval alacsonyabb, 240 lóerős teljesítménnyel került forgalomba a kocsi.

Ezúttal is az M3-as motorja kerül majd az autóba, ám ezúttal már nem soros hathengeres, hanem V8-as.

Bár az előzetes hírek szerint 400 lóerős lesz a blokk, valószínűleg a motor nem ugyanaz, mint korábban a Z8-M5 párosban. Öt másodperc alatti gyorsulás és elméleti 300 km/h-s végsebesség várható az autótól, utóbbi az elektronika miatt “csak” 250 km/h lesz.

Szekvenciális sebességváltón (SMG), önzáró differenciálművön és 18 colos felniken keresztül jut a motor ereje az útra. A nagyobb teljesítmény mellé a futóművet is áthangolják a mérnökök.