



A szériaváltozat neve a korábbi sportmodelleknek megfelelően OPC lesz, utalva a különleges típusokért felelős részlegre az Opel Performance Center-re.
A háromajtós Astráknál a tetővonal 32 milliméterrel alacsonyabban húzódik, mint az ötajtós típusnál, emellett a kocsit 15 milliméterrel alacsonyabbra is ültették, így majd öt centivel laposabb lett.
18 colos könnyűfém felniket kap az alapváltozat, 225/45 R 18 gumikkal, a Párizsban látott 19 colos felniket pedig (235/35 R 19) opcióként lehet majd megrendelni. Ahogy az autót, úgy a féknyergeket is az OPC jellegzetes kék színére festetették. Elöl 321 mm, hátul 278 mm átmérőjű féktárcsákat kapott az autó.
Szinte ugyanazzal a külsővel jelenik meg az utcai változat is, mint a tanulmányautó. A spoilerek méretesek, a megjelenés agresszív, csak a hátsó lökhárítót alakították át. Korábban két oldalt voltak a kipufogóvégek, most csak egy van és középen. Eltűntek a sport tükrök is, helyettük a megszokott Astra visszapillantók kaptak helyet.
Az utastérben, ahogy korábban is, Recaro ülések lesznek, kék vagy ezüst középrésszel, illetve fekete szélekkel és fejtámlával. Bőr váltógomb, krómgyűrűs, fekete számlapú, kék mutatós műszerek kerültek az autóba, több helyen feltűnik az OPC embléma is. A műszerfal és az ajtók dekorációja kék, ezüst vagy fekete lehet.
Az OPC motorterében a már hazánkban is kapható 2,0 literes négyhengeres turbós motor átdolgozott változata van. Az új erőforrás a 200 helyett 240 lóerőt, illetve 320 newtonméter nyomatékot tud. Nagyobb teljesítménye a szívó- és kipufogócsonk optimalizálásának, valamint a feltöltő és a befecskendezőrendszer tökéletesítésének köszönhető.
Ezzel a motorral az autó kevesebb, mint hét másodperc alatt gyorsul százra, a legnagyobb sebessége pedig 240 km/h. A motor ereje hatfokozatú sebességváltón át jut az első kerekekhez.
Az IDS-Plus (Interactive Driving System) rendszert, amely a lengéscsillapítást, a kormányzást, és a gázreakciót módosítja, még sportosabbra hangolták.
Hans H. Demant, az Adam Opel AG igazgatója elmondta: “Az új Astra OPC az első egy sor sportos csúcsmodell közül, amelyeket a következő hónapok során indítunk útnak. Az OPC-családdal bemutatjuk az Opel típusválasztékában rejlő dinamikai potenciált.”
