A Toyota vált a legnagyobb értékű autómárkává az Interbrand felmérése szerint. A New York-i székhelyű, globális tanácsadó vállalat Best Global Brands értékelésében a Toyota volt az egyetlen autógyár, amely befért az első 10-be.

A Toyota márkaértéke 22,673 milliárd dollár (4548,1 milliárd forint), míg a Mercedes-Benz márkaértékét 21,331 milliárd dollárban (4276,5 milliárd forint) adta meg a cég. A Toyota az Interbrand értékelése szerint “Autói sziklaszilárd minőségével és a hibrid autók közötti szerepével jó úton jár a Ford megelőzéséhez a globális értékesítésekben.”

A százas listán a BMW, a Honda és a Ford követi egymást a 17-19. helyen. A Volkswagen a 48. lett, a kétsoros értékelés alapján az “Öregedő modellek és ballépések miatt az emberek borsos árúnak és szürkének tartják autókínálatát”, ami 8 százalékos értékcsökkenést jelent 2003-hoz képest.

Az első két helyen a visszaeső Coca-Cola és a Microsoft áll, a harmadik az elmúlt egy évben magasabbá vált márkaértékű IBM. A szerintünk igen érdekes lista itt tekinthető meg a 100 legnagyobb értékű márkáról.