A japán autógyártó modelloffenzívájának és a termelési költségek visszaszorításának köszönhetően rekordnyereséget ért el az első negyedévben. A nettó nyereség az egy évvel ezelőtti 1,67 milliárd euróról 2,15 milliárd euróra (533 milliárd forintra) nőtt. A forgalom növekedését is látványosan jelzik a számok, mivel a 4,09 billió jenről 4,51 billió jenre nőtt. Egész évre 520 milliárd jenes forgalomnövekedéssel számol a Toyota, ami 9 billió jenes forgalmat jelent.

A 2004/2005-ös üzleti évben a Toyota 7,2 millió eladott járművel tervez. A Toyota, a Lexus, a Daihatsu és a Hino világpiaci eladásai április és június között 12,5 százalékkal növekedve, 1,79 millió járműre emelkedtek.

Jelentős a hibridhajtású Prius sikere, amelynek gyártását a Toyota jelentősen növeli a jövő év elejétől. A mostani havi 10 ezres darabszámot 15 ezerre kívánja emelni a Toyota, amit főként a kielégítetlen amerikai piaci igények generáltak. A havi plusz ötezer Prius, Japánban fog készülni, egy még meg nem nevezett üzemben.

A világ második legnagyobb autógyártója az új Prius tavaly októberi bevezetésekor évi 36 ezer, két hónappal később már évente 47 ezer eladott példánnyal számolt.