60 és 130 lóerő között mozog a benzines motorok teljesítménye az új Puntóban is. A dízelek között lesz újdonság, a 150 lóerős 1.9 JTD és a 120 lóerős 1.6 JTD személyében
Állítólag 20 százalékos költségcsökkentést ért el a Fiat és az Opel a közös fejlesztéssel. Ezt a tartalékot a minőségérzet és a felszereltség javítására fordítják
4 fotó
2005 nyarán új Fiat Punto váltja le a jelenlegi, a második generációt. Az egy modellfrissítéssel hat évig futó Punto II utóda nem lesz sokkal nagyobb elődjénél, az autó utastere eddig is tágasnak számított a kisautók között. Hossza várhatóan 6 centiméterrel nő, ami a jövőbeni gyalogosvédelmi előírások teljesítése miatt főleg az orr-részt érinti.

Néhány centi a csomagtartóra is jut, amely tágasabb lesz a jelenleginél. A fejtér is nagyobb lesz, az autó magassága a várakozások szerint 2 centiméterrel, 150 centire nő.

Három formaterv futott versenyt a megvalósulásért. A Bertone stúdió és a Fiat Centro Stile formaterve ellenében a Giugiaro stúdió javaslatát ítélte a legjobbnak a Fiat vezetése, ezért a következő Punto is Giugiaro karosszériát kap. Az első széria formáját szintén az Italdesign jegyzi.

Mind a Corsa C, mind a Punto II modellciklusa hat év. Mivel a Punto egy évvel a német konkurens előtt mutatkozott be, a modellváltás is egy év különbséggel történik meg. A Punto III 2005-ben, a Corsa D 2006-ban debütál.

Ez volt a két autógyár első közösen kifejlesztett autója. Az auto motor und sport cikke szerint egy 120 fős csapat dolgozott a kisautók kifejlesztésén. A német vezetésű gárda 80 Fiat és 40 Opel fejlesztőből állt. Az azonos padlólemezre épülő autók egy forrásból kapják a motorokat, a váltókat, a fékeket, az ülésvázakat és a tengelyeket. Az új fejlesztésű padlólemez mellett a két autótípus elektronikai rendszere is megegyezik.

Öt és hatsebességes kézi váltók mellett hatfokozatú automata sebességváltó lesz rendelhető a különböző Puntókhoz. Megmarad a Punto kínálatban a 60 lóerős 1242, köbcentis benzines és a sportváltozat a 130 lóerős szívómotor részére, köztük sem várható változás.

A dízelek között több mozgás lesz a német auto motor und sport szaklap információi szerint. Megmarad az ezerhármas JTD 70 lóerős teljesítménnyel, újdonság a 150 lóerős 1.9 JTD és a 120 lóerőre taksált 1,6 literes dízel. Utóbbi az az új fejlesztésű dízelmotor, amely Fiat és a Suzuki szabadidőautójában is benne lesz.