


Néhány centi a csomagtartóra is jut, amely tágasabb lesz a jelenleginél. A fejtér is nagyobb lesz, az autó magassága a várakozások szerint 2 centiméterrel, 150 centire nő.
Három formaterv futott versenyt a megvalósulásért. A Bertone stúdió és a Fiat Centro Stile formaterve ellenében a Giugiaro stúdió javaslatát ítélte a legjobbnak a Fiat vezetése, ezért a következő Punto is Giugiaro karosszériát kap. Az első széria formáját szintén az Italdesign jegyzi.
Mind a Corsa C, mind a Punto II modellciklusa hat év. Mivel a Punto egy évvel a német konkurens előtt mutatkozott be, a modellváltás is egy év különbséggel történik meg. A Punto III 2005-ben, a Corsa D 2006-ban debütál.
Ez volt a két autógyár első közösen kifejlesztett autója. Az auto motor und sport cikke szerint egy 120 fős csapat dolgozott a kisautók kifejlesztésén. A német vezetésű gárda 80 Fiat és 40 Opel fejlesztőből állt. Az azonos padlólemezre épülő autók egy forrásból kapják a motorokat, a váltókat, a fékeket, az ülésvázakat és a tengelyeket. Az új fejlesztésű padlólemez mellett a két autótípus elektronikai rendszere is megegyezik.
Öt és hatsebességes kézi váltók mellett hatfokozatú automata sebességváltó lesz rendelhető a különböző Puntókhoz. Megmarad a Punto kínálatban a 60 lóerős 1242, köbcentis benzines és a sportváltozat a 130 lóerős szívómotor részére, köztük sem várható változás.
A dízelek között több mozgás lesz a német auto motor und sport szaklap információi szerint. Megmarad az ezerhármas JTD 70 lóerős teljesítménnyel, újdonság a 150 lóerős 1.9 JTD és a 120 lóerőre taksált 1,6 literes dízel. Utóbbi az az új fejlesztésű dízelmotor, amely Fiat és a Suzuki szabadidőautójában is benne lesz.
