Két egymást követő teszten is megbukott a Saturn VUE. Az NHTSA (National Highway Traffic Safety Administration – Szövetségi Közlekedésbiztonsági Szervezet) horog kanyarok (fishhook turns) vizsgálatában mind az első, mind az összkerék-hajtású változat bal hátsó kereke elvesztette tartását, mindkét esetben egy futóműalkatrész törése miatt.

Mivel mind a két autón hasonló hiba fordult elő, több fogyasztóvédelmi szervezet – tervezési hibára hivatkozva – azt követeli a GM-től, hogy hívja vissza a Saturn VUE szabadiőautókat. Az Egyesült Államokban 200 000-nél több VUE kelt el a forgalmazás kezdete óta. Idén nőtt a kereslet a VUE iránt, mert az Amerikában is megugrott benzinárak kisebb és gazdaságosabb szabadidőautók felé terelik a keresletet.

Az autókon kötelezően végrehajtandó teszt tárgya az adott típus borulékonysága. Ezt 35 és 50 mérföld közötti sebességgel elvégzett tesztekkel vizsgálják. A 10 manőverből álló tesztsorozat horog kanyarok (fishhook turns) néven fut. A vizsgálatban a jármű kifarolását utánozzák, majd, az életből vett rossz minták alapján, a túlzottan erős kormányrántással rosszul ellenkormányzó vezetőt szimulálják.