



Karosszériája a jelenleg elterjedt autókénál a Toyota szerint kevésbé súlyos sérüléseket okoz az elgázolt gyalogosnak.
260 centis tengelytávja az alsó középkategóriás autókét idézi, ami tágas belső tér kialakítását tette lehetővé. Az első és a hátsó ülések közötti távolság erőteljesen megnövelhető a 75 centis úton mozgó első utasülés eltolásával.
A tolóajtó a Peugeot 1007-tel szemben csak az utas oldalán van (Japánban balra tarts van érvényben). Az ajtónyílás 102 centi széles és 126,5 centiméter magas, ami elég tág a hátsó üléssor kényelmes megközelítéséhez. A padló az egész utastérben egyenletesen sík.
Az üléshuzatok egy szericin nevű protein tartalmaznak, amely a selyemnek is alkotóeleme. Ez az anyag csökkenti a bőr esetleges irritációját. A klímaberendezés ionizált levegőt juttat be az utastérbe, ami felfrissíti az utasokat.
A Porte kétféle motorral készül. Az 1,3 literes 89, az 1.5-ös 109 lóerős, mindkettő VVT-i változó szelepvezérlésű. A sebességváltó automatikus és négyfokozatú.
Az autó neve a francia porte (kapu) szóból ered, helyes kiejtése tehát “port”, elvileg így kellene az autóét is kimondani.
