



Alig, hogy befejeződött a világbajnokság legnehezebb murvás sorozata, máris újabb kihívásnak néztek elébe a párosok. A török forróságot követően az argentin tél várta a csapatokat, ami igen csak nagy változást jelentett.
Ám a hideg,- Törökországgal ellentétben- forró hangulattal járt együtt, hiszen az első Szuper Speciál szakaszra megközelítően 6o.ooo néző volt kíváncsi, míg az előző versenyen leginkább VIP vendégek jelentették a “tömeget”.
A világbajnok Petter Solberg kezdett a legjobban, nyerve az első szuperspeciált, amire Markko Martin (Ford) egy válaszolt egy elsőséggel. A szombati első két szakaszon azonban ismét a Mr. Holywood volt a leggyorsabb. A jó kezdés után hamar véget ért a Subaru szerencséje.
Solberg az első négy szakaszig vezette a tabellát, de az azt követő szakaszon egy vízátfolyás vált az ellenségévé, amikor az első lökhárító és a motorháztető megsérült, alatta pedig a hűtő is áldozattá lett. Ezzel a norvég máris a negyedik helyre csúszott, míg csapattársa, Hirvonen hasonló módon közel egy percet veszített.
A következő kör ismét szerencsétlenséget hozott mindkét versenyző számára. Petter Subarujának fedélzetén tűz ütötte fel a fejét, majd az időellenőrző állomás után 200 méterre leállt a motor és nem is sikerült újra indítani. Hírvonen Rovanperát érte utol és a hatalmas porban szinte semmit sem látott. Ezzel együtt hatodikként zárta a napot.
Markko Martin számára az ötödik szakasz marad emlékezetes. Közel 170 Km/h-s sebességgel, hatodik fokozatban autózott, amikor egy ugratót követően egy kőre esve landolt. A kő megdobta az autót és hosszirányú három-négy megpördülés után szinte felismerhetetlenségig összetörve ért földet. Szerencsére a két versenyző komolyabb sérülés nélkül megúszta. Martint kettős- látás miatt néhány napig még megfigyelés alatt tartják.
A baleset mindenkit óvatosságra intett. A szakaszok rettenetesen porosak ezáltal csúszósak voltak, így nem volt nehéz hibázni. Annak ellenére, hogy a világbajnoki pontversenyt vezető Loebnek elsőként kellet rajtolnia, az ötödik és hatodik szakaszokon abszolút időt repesztett.
A szerencsétlenül járt Martin helyét a problémák nélkül autózó Grönholm vette át, aki előbb a második helyre jutott fel, majd Solberg kiállása után a vezető pozíciót szerezte meg. Nem is nagyon akarta azt átdani másnak és a hátralévő hat szakaszból ötöt megnyert. Nem tudott azonban elszakadni az őt üldöző Citroenektől, azok is nagyon gyorsak voltak. A második helyen Sainz ért célba, aki szintén technikai problémáktól mentes napot zárhatott.
“Az autóm kitűnő, egyedül a kéziféken kellett igazítani, de a gumik elég sokat szenvedtek, sokszor vágtam le a kanyarokat. Csodálatos nap volt, érdekes volt harcolni Marcussal. Folytatnunk kell a harcot, mivel Loeb nagyon közel van hozzánk.”-mondta a Matadodor
Loeb a harmadik helyről folytathatja a küzdelmet, mivel a nap elején komoly elektromos gondjai voltak, másrészt pedig most is a “sepregető” szerepét kellett betöltenie. Holnap változhat a helyzet, hiszen a Citroenek támadó helyzetben vannak és Grönholmnak kell majd takarítani az utat.
Az N csoportban egész nap folyamatos adok-kapok volt, hat különböző pilóta tudott leggyorsabb lenni a széria mezőnyben. Sokáig a Subarut terelgető Toshihiro Arai is harcban volt, de műszaki hiba miatt a 10. szakaszon kiállt.
A hazai pályán versenyző Gabriel Pozzo a nap elejétől a második-harmadik helyen autózott, majd a nyolcadikon átvette a vezetést, amit nem csak megőrzött, de kihasználva a többiek hibáit szép kis előnyt gyűjtött. Ő azonban a világbajnoki versenyben nem vesz részt, ott a jelenleg második helyen álló Ligato vezet.
Az Argentin Rali állása 12 szakasz után:
1. Gronholm-Rautiainen Peugeot 307 WRC 2h00’52″2 83.5 km/h
2. Sainz-Marti Citroen Xsara WRC + 00’08″4
3. Loeb-Elena Citroen Xsara WRC + 00’33″6
4. Duval-Prevot Ford Focus WRC + 02’50″8
5. Sohlberg-Lindstrom Mitsubishi Lancer WRC + 04’43″5
6. Hirvonen-Lehtinen Subaru Impre WRC + 07’49″8
7. Perez Compa.-Volta Peugeot 206 WRC + 08’47″2
8. Rovanpera-Pietilainen Peugeot 307 WRC + 10’04″8
9. Pozzo-Stillo Subaru Impreza N4 + 10’11″4
10. Warmbold-Price Ford Focus WRC (privát) + 10’41″7
11. Ligato-Curletto Subaru Impreza N4 + 10’53″5
12. Stohl-Minor Mitsubishi Lancer + 11’44″2