“A Phaetont azért nehéz eladni, mert nem elég jellegzetes”- mondta Pischetsrieder. Az elnök a marketingeseket tette felelőssé az eladások alacsony száma miatt, akik szerint egy luxus autónak konzervatívnak és hagyományos limuzin formájúnak kell lennie. Egyúttal azt is leszögezte, hogy a következő Phaeton nagy valószínűséggel egy kupé és a kombi keveréke lesz. “Biztosan nem hagyományos limuzin lesz”. Követendő példának a Touareg szabadidőautót nevezte meg.
A vezető a marketing-osztályt tette felelőssé azért is, hogy a GTI szinte kihalt. ” Túl lassú volt, túl átlagos. Jó példája a marketingesek hibájára. Amennyiben nem lennének rajongói a régi GTI-nek, nem lennének klubbok és találkozók, már szinte eltűnt volna a GTI jelenség. “
Ez már a második alkalom, hogy Pischetsrieder nyilvánosan kritizálja a vállalat termék politikáját és elődjét Ferdinand Piechet. Egy korábbi, a Financial Times-nak adott riportban a Volkswagen Polo kínai bevezetését nevezte abszolút hibás lépésnek. “Dr Piech túl sokat foglalkozott a műszaki kérdésekkel, míg elődje Dr. Hahn a foglalkoztatottság kérdését értékelte túl. Az én célom világos: pénzt kell teremteni.”
2003-ban mindössze 6000 Phaeton kelt, el a 2004-es évre 15 ezer darab eladásával számolnak a Volkswagennél.
