



Formájára és jellegére a Genfben most bemutatott tanulmányautóból következtethetünk. A Qashqai nevét legjobb tudomásunk szerint “káskáj”-nak kell ejteni. Az újdonság a kategóriák közötti, úgynevezett cross-over modellek sorát bővíti, amelyek több autófajtából próbálják csak az előnyöket egybeterelni.
A Qashqai a kompakt egyterűkből a tágasságot és az utastér átrendezhetőségét, míg a terepjáróktól a marcona külsőt és a robosztusságot igyekszik átvenni, mindezt az átlagos személyautók méretével és vezethetőségével összebékítve. Az autót a Nissan januárban megnyitott, londoni formatervező stúdiója álmodta meg. A hátsó ajtók a hiányzó B-oszlop miatt nem hátrafelé, hanem középről, az elsőkkel szemben nyílnak.
A vásárlók élete a Nissan szerint is egyre aktívabb, ezért a szabadidő eltöltésében maradéktalanul kihasználható autóra van szükségük. Az elektronikusan vezértelt négykerék-hajtású Qashqai nem jön zavarba összesarazott erdei utaktól vagy havas szakaszoktól.
A kevéssé vérpezsdítő Almerát egy tényleg izgalmas típus válthatja le, ha a Qashqai ebben a formában megvalósul. Erre mostani információink alapján egészen jó esély van.