Az új, az elődhöz hasonlóan keménytetővel ellátott kupé-kabrió SLK-t 2004-ben a Genfi Autószalonon láthatja először a nagyközönség. A C-osztályra épülő SLK sportosabb és agresszívabb lesz elődjénél, ám ez nem akadályozza meg abban, hogy méreteiben is túlszárnyalja azt.
Tengelytávja három, hossza hét centiméterrel haladja meg az előd méreteit. Széltében szintén hét centivel terebélyesedik, magassága pedig 2 centivel lesz nagyobb. Nem elhanyagolható, hogy az utastér és a csomagtér is tágasabb lesz.
A legerősebb változatot az AMG készíti majd, egy 5,4 literes V8-as motorral és 370 lóerővel. Valószínűleg nem fognak csalódást okozni a kisebb, V6-os motorokkal szerelt változatok sem. A hengerenként négy szelepes SLK 300 231 lóerőt, az SLK 350-es jelzéssel ellátott típus pedig 258 lóerőt teljesít majd.
A hatfokozatú kézi váltó mellett, a hétfokozatú automata is rendelkezésre áll az új SLK-ban.
Az A-osztály még az SLK-nál is nagyobb változáson megy keresztül. Ugyan maradnak az egyterű jellegnél és a szendvicsszerkezetnél, de az új A-osztály jelentősen eltér elődjétől. A tengelytáv 15, az autó hossza pedig 25 centiméterrel haladja meg a mostanit.
A benzines és dízel motorok 82-től egészen 172 lóerőig nyújtanak választási lehetőséget. Alaphelyzetben hatfokozatú kézi váltó jár, extraként fokozatmentes sebességváltó is rendelhető lesz.
Az átalakított többlengőkaros hátsó futóműnek köszönhetően jelentős növekszik a rugózási komfort.
Az A-osztály egy komplett családdá növi ki magát, mivel a négyajtós verzión kívül egy kétajtós valamint egy vászontetős kabrió is napvilágot lát majd. Amerikába szánják a B-osztályt, amit a CST (Compact Sports Tourer) rövidítéssel illetnek. Az A-osztályból készülő szabadidő jellegű modell kihívóbb külsőt kap, de marad az kétkerék-hajtásnál.
