



Ezt bizonyítja az is, hogy az első hét autó közt csak három másodperc volt a különbség. Nem csak az első helyekért volt nagy a tét, az előző versenyen harmadik helyen célba érő Duvalnak a jövő évi lehetőségekért kellett harcolnia, aki a kanyarlevágásoknál már a kezdő körben eltörte a felnit. Később az olajkontroll lámpa villant fel “tévedésből” minden 15. másodpercben.
A hőmérséklet a korai szakaszokon igen csak alacsony volt, három foknál nem volt melegebb. Ám az aszfalt gyors felmelegedése megnehezítette a gumiválasztást, a korai szakaszokon csaknem minden pilóta a túl puha gumira panaszkodott.
A második szakaszon egy kis előnyre tett szert Loeb, amikor Solberg egy defekttel 14 másodpercet veszített és a hatodik helyre csúszott vissza. A helyi király Carlos Sainz a második időt teljesítve a harmadik helyen, Martin mögött tartott az előrejutásban. Martinnak nem volt könnyű dolga, a korzikai baleset után a nyakizmai komoly megterhelésnek voltak kitéve, ami jócskán megnehezítette a koncentrálást. A Peugeot-nál Grönholm szokatlanul rosszul kezdett. Túl puha gumival a 14. helyen, közel 50 másodperccel volt lemaradva az elsőtől. “Már az első pár méter után éreztem, hogy ez rossz választás volt.”
A harmadik szakaszon Loeb továbbra is tartotta első helyét Sainz és Solberg előtt, bár a nagyon csúszós szakaszon egy követ kellett kikerülnie amivel veszített egy kis időt. Cederic Rober és Auriol defektet kaptak, de még így is jobb időt teljesítettek Hirvonennél, Grönholmnál és Gardemeisternél.
A negyedik, 26 km-es gyorsaságin, ami talán a leghíresebb, a hídról hatalmas tömeg volt kíváncsi a jól ismert hajtű kanyarra. Itt már a rajt előtt megváltozott a sorrend. Solberg késve érkezett az időellenőrzőre, ami 50 másodperc büntetéssel járt. A szervizben kicserélték a generátort és ez tovább tartott a kelleténél. Ezzel máris a tizedik helyen találta magát, közel másfél perc választotta el már Loebtől. A második legjobb időt Panizzi futotta egy jobb gumiválasztás után és végre Duval is összeszedte magát, bár még mindig csak a hetedik helyen tanyázott. Az élmezőny továbbra is egy percen belül volt. Sainz 12 másodperccel követte Loebet, Martin pedig 23-ra volt az éllovastól.
Az azt követő Taradell-i szakaszon Martin volt a legjobb, mögötte Sainz és Panizzi végzett. Így az összetett eredmény nem változott, Sainz egy másodperccel jött közelebb Loebhez.
A hatodik szakasz a tavalyi győztes Panizzinak feküdt a legjobban. Sainz és Loeb közt maradt a különbség, míg Martin négy másodpercet faragott a lemaradásból. Burns továbbra is tartotta negyedik helyét.
A hetedik gyorsaságin ismét Panizzi remekelt, míg csapattársa Burns lecsúszott az útról. Mire a nézők visszasegítették, 40 másodpercet veszített. Ezzel együtt is McRae mögé csak a nyolcadik helyre esett vissza. Duval három századdal volt jobb Loebnél, aki a harmadik leggyorsabb volt.
A pénteki legutolsó, különösen csúszós szakaszon Loeb még megerősítette vezető pozícióját és kilenc másodperccel növelte eddigi előnyét Sainzhoz képest. Panizzi pedig második idejével már csak alig több mint két másodpercre volt Martintól. Bugalski, aki hosszú kimaradás után az aszfatos ralikon újra feltűnt, a negyedik hellyel az aznapi legjobb idejét produkálta. Solberg a reggeli mechanikai problémák után nem volt képes rátalálni a ritmusra, így csak a 11. helyet tudta megszerezni.
Szombaton a nyitó szakaszon Panizzi kezdett a leggyorsabban. A különösen gyors, 118,8 km/h átlagsebességű szakaszon Martin fél másodperccel volt gyengébb a franciánál. Sainz visszacsúszott a kilencedik helyre. A kicserélt, de még ezek után is gyengélkedő felfüggesztés miatt majdnem lecsúszott az amúgy is csúszós útról már rögvest az első kanyarban. Bugalskinak “jól”kezdődött a napja. A Citroën egy kis elsősegély után akart csak elindulni a Lloret de mar-i pódiumról.
Auriol pedig eltörte a kuplungot, így nem is tudta folytatni a versenyt. Duval, annak ellenére, hogy nem működött a navigáció, negyedik időt futott.
A második gyorsaságin Martin nyakfájdalmai ellenére ismét megmutatta, hogy potenciális ellenfele az élen haladóknak. Loeb ekkor csak az ötödik tudott lenni. “Nagyon koszos volt az út, így különösen nehéz volt kontrolálni az autó mozgását.” Ráadásul közvetlenül az időellenőrző után mindkét baloldali kereket ki is kellett cserélnie. Duval a tegnapi óvatosabb autózás után ismét gőzerőre kapcsolt, csak hajszálnyira ment rosszabbat az észtnél.
A következő szakaszon Panizzi produkált a legjobban, mögötte Martin végzett. Loeb még mindig az élen haladt 26,2 másodperccel megelőzve a Fordost, akivel egyforma időt teljesítettek, bár a francia egyre veszélyesebbnek látta a támadókat. Sainz pedig úgy vélte a 10. idő nem elegendő, vissza kell térni a tegnapi beállításokhoz
A 12. szakaszon Duval ismét az élre tört, bár a korábban felmerülő fékproblémák még mindig kisértették. Már csak 0,9 másodperc választotta el az előtte álló Sainztól. Panizzi, második idejével megelőzte Martint, aki ésszerűtlen kockáztatásokba nem akart belemenni.Solberg a 10. helyről képtelen volt előre mozdulni. Miután a várva várt eső helyett száraz időben kellett autóznia szinte semmi esélye nem maradt, hogy behozza a lemaradását.
A következő, legrövidebb gyorson hihetetlenül sok néző előtt Burns megszerezte első szakaszgyőzelmét. Az előbb legjobb Duval most csak kilencedik időt produkált, de még így is nagyon közel maradt Sainzhoz.
Az azt követő szakasz, ami egyike a leggyorsabbaknak a világbajnokságban, ismét Martin elsőségét hozta. “Ez a gyors kiválóan feküdt a Fordnak, de a következő már nem annyira lesz jó.” Loeb három másodperccel tudta megközelíteni, míg Grönholm a mai napon másodszor harmadik időt futott. Sainz csak annak köszönhette, hogy Duval nem előzte meg őt az összesítésben, hogy a belga 10 másodperc büntetést kapott mert a szervizben végre kicserélték a féket, de emiatt egy perces késéssel érkezett a rajthoz. Bár Duval nem tartotta korrektnek a szankciót, szerinte időben érkezett a beíróhoz. Panizzi megváltoztatta a beállításokat, közben valamit elhibázott, így nem volt nagyon lelkes a negyedik idejével.
Az utolsó előtti szakaszon nem igazolódott be Martin jóslata, hiszen megint két másodpercet vert a második legjobb időt teljesítő Duvalra. A Loeb és Martin közötti különbség 19 másodpercre csökkent. Mivel Sainz sem volt lassú, Duval nem tudta őt megelőzni. Még mindig 5 másodperc maradt közöttük. Solberg végre ismét hozta a megszokott formáját, negyedik legjobb időt futva. Grönholm leesett az útról, de szerencsére megúszta minden probléma nélkül.
A befejező 12 kilométeren Loeb ismét belehúzott, hiszen egyre erősebb volt a nyomás. 1,6 másodperccel verte meg Martint, így a köztük lévő különbség 20,8 lett. Panizzi 36 másodperces lemaradással Loebtől a harmadik helyen zárta a napot, miután megoldódott az előző gyorsaságin felbukkanó érthetetlen, ám Korzikáról már ismerős hiba. Duval 3,6 másodperces lemaradással vehette üldözőbe a negyedik legjobb Sainzot az utolsó nap reggelén.
Vasárnap már korán reggel eleredt az eső, ami természetesen meghozta Solberg, pontosabban a Subaru szerencséjét. Már többször bebizonyosodott, a Pirelli gumik igazán vízen érzik jól magukat. Solberg 16, Makinen 14 másodpercet adott a harmadik legjobb, Sainznak. Grönholm megemberelte magát, és a negyedik helyen ért célba.
Az eső továbbra is szakadt és újabb meglepetéseket hozott. A második szakaszon a nem gyári Peugeot-val induló cseh Roman Kresta lett a legjobb, három másodperccel gyorsabb, mint Makinen, aki csak négy tizeddel verte meg Solberget. Ezzel mindkét Subarus egy-egy hellyel lépett előre. Martin csak a 13., míg Duval egy másodperccel előtte a 12. időt teljesítette.
Az azt követő gyorsaságin ismét Makinen és Solberg aratott, szépen araszolgatva felfelé a tabellán, amihez az is hozzájárult, hogy Burns a hatodik helyről kiesett, amikor jóvátehetetlenül lecsúszott az útról. Grönholm ismét szépet alakított, négy másodperccel rosszabb időt futva Solbergnél. Martin csak a kilencedik lett, ezzel megelőzte őt Panizzi, aki így 50 másodpercre közelítette meg a még mindig első Loebet.
Már csak három szakasz volt hátra, amikor Martin autójában néhány dolgot megváltoztattak, és az új gumi is hozzásegítette egy újabb szakaszgyőzelemhez, de Panizzi az összesítésben még mindig hat másodperccel jobb volt nála. Az itteni második helyével Solberg a hatodik helyre ugrott. A favorit, Sainz olyan gumival indult neki, amit még soha nem próbált versenyen. Ez itt a hatodik helyre volt elegendő. Loeb a 13. hellyel, 38 másodpercre engedte magához Panizzit, aki rátalált az igazán megfelelő gumikra. A kitartó esőben Makinen kuplung nélkül, negyedik időt autózott.
Az utolsó előtti nekifutásban Grönholm volt a leggyorsabb. Makinen a kuplung betegség miatt manuális váltásra kényszerült és a 15. helyen futott be. Duval második helyével még mindig Sainzot üldözte de továbbra is 10 másodperc választotta el tőle. A Skodás Gardemeister a három nap alatti legjobb idejét produkálva Panizzi mögött, a negyedik helyen végzett. Loeb ismét rossz gumira voksolt, így nem fért be a legjobb tízbe. Már csak egy lehetősége maradt, hogy ne csökkenjen a 31 másodpercnyi előnye Panizzitól. Martint pedig 10 másodperc választotta el Panizzi testvérektől.
A befejező csatározás idejére a szűnni nem akaró esőben a vici szervizpark kisebbfajta mocsárvidékké vált. Mindenki bokáig járt a sárban, de az utolsó pillanatig tartó izgalom jócskán elterelte a figyelmet a kellemetlen körülményekről. A Citroën sátorban a Loeb-szülők izgatottan járkáltak fel-alá. A Peugeotnál talán még jobban forrt a levegő. Corrado Provera percenként gyűjtötte az információkat a csapat koszorújában, minden szem a monitorokra tapadt.
Fogytak a versenyzők és Marcus Grönholm még mindig az első helyen állt. Már csak Sainz és Loeb szólhatott bele a Peugeot két pilótájának végeredményébe. A képernyőn jól látható volt, hogy Sainz autója megállt. Az újraindításig eltelt időveszteséggel a hetedik helyre csúszott vissza. Ekkor jött Panizzi, aki még Grönholmnál is egy másodperccel volt jobb. Feszült figyelem, már csak egy ellenfél van a pályán. Provera a kellő időben ismét felemelte a telefont. Mindenki a főnök arcát fürkészte. Néhány másodperc múlva Provera boldogan üvöltötte: “Megvan, Panizzi az első!”
Az oroszlános pilóta Loebbel szemben jó gumit választott a döntőre, ezzel az utolsó pillanatban elorrozta az első helyet a mindvégig vezető Citroënestől. Martin a dobogó harmadik fokára állhatott 0,6 másodperc lemaradással. Duval végül megszerezte a negyedik helyet, mivel ellenfele Sainz pórul járt.
Solberg az esőben az ötödik helyre kapaszkodott, mögötte Grönholm szerzett értékes pontokat a gyártók versenyében még mindig második helyen álló Peugeotnak. A madridi matador végül 22 másodperccel előzte meg az utolsó pontszerző helyen célba érő Makinent.
