A Saab már belefogott modellkínálatának alapos felújításába és kibővítésébe, az anyagi nehézségekkel azonban nehezen képesek megbirkózni a svédek. Még több piacképes modellel és még kevesebb kiadással talán helyrehozható a nehéz anyagi helyzet. Ennek egyik megoldása lehet más típusok átvétele a Saab anyacégétől, a General Motors-tól.

Az első átvett modell a Subaru Impreza, melynek saabosított változata 9-2X névvel decemberben jelenik meg Amerikában. Az autó természetesen azonnal Saab-ként azonosítható. A jellegzetes orr-rész rögvest elárulja a Saab-vénát. A lemezek alá pislantva viszont elő bújuk a Subaru-én.

A Saab 9-2X összkerék-hajtású, erre utal az “X” is. Kétféle motorja lehet a Saab-nak, ezek is a Subarutól jönnek. A 2,5 literes és a 2,0 literes is boxermotor, a kisebbik turbóval erősítve 227 lóerőt termel. Az Aero-t a WRX motorja mozgatja, tehát a sportmodell az Impreza WRX motorját kapja.

Az újdonságot a Saab a 9-3 alá pozícionálja, tehát egy Audi A3, Mercedes C-Sportcoupé, vagy BMW Compact jellegű alsó középkategóriás kocsi lesz egy elegáns márkától. A Saab 9-2X-et Japánban fogják gyártani, 2004 tavaszától.