Megmarad az adalékos részecskeszűrő mellett a műfaj úttörőjének számító Peugeot. A PSA konszern márkája négy évvel ezelőtt elsőként vezetett be részecskeszűrőt a 2,2 literes, majd a kétezres HDi dízelmotorokon.
A Peugeot véleménye szerint saját rendszerükben még bőven van fejlesztési tartalék. Elsőként a karbantartási periódusokat igyekeznek csökkenteni, majd a harmadik generációs rendszerben már az autó teljes élettartamát kiszolgálja a szűrő, csak a működéséhez szükséges adalékanyag szorul cserére időközönként.
Ezenkívül csökken az a hőmérséklet, amelynél a szűrőt kitisztítják. A Peugeot részecskeszűrős dízelmotorjai is megfelelnek majd az Euro 4-es szabványnak.
Néhány hónapja a Renault bejelentette, hogy adalékanyag nélküli részecskeszűrővel szereli fel a Vel Satist, majd több más modelljét is. Például a Mercedes-Benz az E 220 CDI-ben már most alkalmaz adalék nélküli részecskeszűrőt, rövid idő múlva a BMW is bevezeti a maga rendszerét.
Az adalékkal az a gond, hogy rendszeres szervizlátogatásra utalja az autó tulajdonosát. Azok a gyárak, amelyek évekkel a PSA konszern mögött lemaradva vezetik be dízelmotorjaikon – a főleg koromrészecskék ellen hatásos szűrőt – nem akarnak ugyanolyan rendszerrel piacra lépni, mint konkurensük.
