Az Európai Unió már el is fogadta a szabványt, melyet minden autógyártónak 2005-től be kellene tartania. A szabványt azért dolgozták ki, hogy gyalogosgázoláskor kevésbé sérüljenek meg a gyalogosok. A szabvány szerint kell kialakítani az autók orr-részét, hogy balesetkor enyhébb sérüléseket okozzon a karosszéria.

Bár az autógyártók egyre inkább törekszenek minél biztonságosabb autók tervezésére, a gyalogosvédelem egyelőre kisebb hangsúllyal esik latba. A közelmúltban vizsgált Renault Scénic például öt csillaggal, vagyis kiváló eredménnyel zárta az oldalsó és frontális töréstesztet az EuroNCAP töréstesztjén, ám a gyalogosteszten mindössze két csillagot szerzett a maximális négyből. Az EuroNCAP tesztjén eddig a Honda Civic szerepelt a legjobban ebben a szekcióban, ám ez az autó is csak három csillagot szerzett, 72 százalékos eredményével.