



A Lexus motorterébe a korábbi V6-os átdolgozott változata került 204 lóerővel és 295 newtonméteres nyomatékkal. Ezzel a motorral 8,8 másodperc alatt éri el a 100 km/órás sebességet az autó, a végsebességet pedig 200 km/órában korlátozták. Az új RX300-as állandó összkerék-hajtási rendszere 50-50 százalékban osztja el a nyomatékot az első és a hátsó tengelyek között.
A biztonságot számtalan, napjainkban használatos elektronika szolgálja, mint például a VSC rövidítéssel ellátott menetstabilizáló, illetve a kipörgésgátló (TRC) és a vészfékrásegítő (BA).
Az SUV kategóriában elsőként kap az RX300 intelligens fényszóró rendszert, mely a sebesség és a kormányszög alapján optimalizálja a fénycsóva helyzetét. A hátsó lámpasor LED technológiával készült, mely tízszer gyorsabb a hagyományos izzóknál, így azonnali felvillanásával akár 6 méterrel is csökkentheti az autó mögött haladók fékútját.
Parkolásnál – felár ellenében, – nagy segítséget nyújt a parkolássegítő monitor, mely a középkonzolon elhelyezett 7 colos képernyőre vetíti a jármű mögötti terület képét. A rendszer automatikusan működésbe lép, ha hátramenetbe rakjuk az ötsebességes automata váltót. Szintén nem alapfelszerelés, hanem megrendelhető tétel az állítható magasságú légrugó, melyet az aktuális terep- és sebességviszonyokhoz hangolhatunk.
A passzív biztonságról az első- oldalsó- függöny- és az eddig csak az Avensisben kínált térdlégzsákok gondoskodnak. Az új fejlesztésű, nagyméretű oldallégzsákok egyszerre védik a felsőtestet, a hastájékot és a medencét.
Szintén kuriózum a gombnyomásra nyíló, illetve záródó csomagtérajtó. Extraként rendelhető az autóba 11 hangszóróval szerelt Mark Levinson audiorendszer.
Ötféle felszereltséggel, 15 010 000 forinttól 18 615 000 forintig terjedő áron vásárolható meg a Lexus RX300-as. További opcióként egymillió forintért kaphatunk mennyezetbe integrált DVD-t.
