



Az eredeti crossmotorok pályagumikat és új fékeket kapnak az átalakulás során. Több kategóriában is teljesen hagyományos utcai gumival állnak rajthoz. A profik viszont általában hátul vágott slicket, míg elöl vagy esőgumit, vagy a hátsóhoz hasonló slicket használnak. Igazi bevállalós sportág ez. Egyenesben mindenki tövig tudja húzni a gázt, ám a végén az számít, ki, milyen féktávon és hogyan tud elfordulni, valamint, hogy tud ilyen gumikkal füvön, homokon motorozni. Kritikus pontjai a versenyeknek a pályát nehezítő ugratók is.
Május 11-én reggel még esett az eső, de kilenc órakor már verőfényes napsütés fogadta a versenyzőket a kiskunlacházi volt katonai repülőtéren. Igen jó pályát alakítottak ki a rendezők, a nézők szinte az egészet beláthatták. A célegyenesből nézve a nézők nem csak a malajziai Forma-1-es pályára emlékeztető, oda-vissza futó dupla egyenes szakaszt láthatták be, hanem egy szűk visszafordítót és két ugratót is. Körülbelül 60-40 százalékos arányban oszlott meg az aszfalt és földes-füves terület aránya, az előbbi javára.
Három kategóriában indultak versenyzők, a Junior, az Open és a Prestige osztályokban. Hozzájuk csatlakoztak a média képviselői, akik a negyedik csapatot alkották. Egy-egy szabad edzés után az időmérőkön vettek részt a versenyzők, amit követett a délutáni két versenyfutam. A médiások csak egy futamon indultak.
Többen buktak a délelőtti szabadedzéseken, ugyanis a talaj néhol saras volt. Sérülés nem történt, mindenki épségben jutott vissza a depóba. Bár még csak harmadik verseny hétvégéjükön voltak a juniorok, ennek ellenére nagyon rutinosan motoroztak. A 17-19 éves versenyzők ugyanolyan komolyan küzdöttek, mint idősebb társaik. Mivel mindannyian azonos KTM motorral versenyeznek, valóban a tehetség dönt közöttük. Bár motorjaik csak 125 köbcentisek, ennek ellenére a rendelkezésre álló 40 lóerő igen jól mozgatja a könnyű építésű járműveket. Ezeket a motorokat bérlik az edzésekre és a versenyekre a pilóták.
A juniorok közül Dománszky Richárd volt a leggyorsabb az időmérő edzésen. Remek formáját hozta a versenyen is, az első futamon győztesként ért célba, míg a második alkalommal megelőzte őt Németh Balázs, aki az első futamon második lett. Mindkét futamon a harmadik helyen ért célba Necsász Márk.
Az Open kategóriában már jóval erősebb motorokat és komoly harcot láthatott a közönség. Zóka Attila (Husaberg 650) érte el leggyorsabb időt az időmérő edzésen, így ő indulhatott a pole pozícióból. Parázs csatában végül a második helyen ért célba az első futam után, megelőzte őt Hauber János (Yamaha). A KTM-mel versenyző Sulyán György érkezett harmadikként a célba.
A második futamon aztán Sulyán (KTM) belehúzott és az eredmény nem is maradt el, elsőként haladt át a célvonalon. Mögötte Németh József (Yamaha) és Hauber János (Yamaha) futott be.
Együtt indult a versenyen az Alpok Adria és a Prestige kategória. Ebben a mezőnyben nagyon látványosan motoroztak. Szinte a földig fektették kanyarban a motorokat, komoly csúsztatásokat mutattak be. 11 kört futottak a versenyzők, ami után az osztrák Christian Ackerl (Honda) érkezett elsőként a célba. Mögötte a szlovák Radomir Zubor (KTM) lett a második, míg a KTM-es Wágner Zsolt zárt harmadikként. Molnár Tamás nyolc kör után kiállt.
A második futamon Ifj. Kökényesi György nyert, aki az első körben nem indult. Christian Ackerl (Honda) ezúttal csak második lett, Zubor pedig így a harmadik lett. Ezt a futamot egy komoly baleset szakította meg. Egy gyors egyenest követő kanyarban az egyik versenyző nagyon gyorsan érkezett belülről, összeakadt egy másik motorossal és elsodorta őt. A hátulról érkező versenyző kulcscsonttörést, fejsérülést szenvedett, őt mentőhelikopterrel korházba szállították. A másik versenyzőnek a háta sérült meg. A megszakítás után újraindították a futamot.
Betétfutamként a sajtó képviselői is indultak egy futam erejéig. Ezt az összecsapást végül egy munkatársunk nyerte meg, aki így vélekedett a versenyről:
“Most ültem először Supermoto-n, óriási élmény volt. A Supermoto az endúrózás és a pályamotorozás keveréke, de mindkettőből csak mértékkel adagolva. Arra jöttem rá, hogy a Supermoto sokkal biztonságosabb, mint az említett endúró-, illetve pályamotorozás, de élményben ugyanazt nyújtja. A füves, murvás szakaszokat könnyen leküzdhetőre építik, mert másképp slick gumival nem élnének meg rajtuk a motorosok, az aszfaltos szakaszok pedig relatív rövidek, gyorsításra és látványos broadside-olásra késztetnek. Kifejezetten technikai sport, nem a motorok teljesítménye a döntő. Ettől függetlenül a verseny az verseny, mindenki húzta neki, ami a csövön kifért és ebből voltak is kisebb galibák Az időmérőn én is borultam egyet, mikor a fűre érve kicsúszott alólam a motor, de nem történt baj. Leginkább a jó kondi hiányzott, a verseny után alig bírtam leszállni a motorról, kezem-lábam reszketett. A nagyokat nézve még volna hova fejlődni, de nálunk a buli volt a cél és ez nagyon jól sikerült.” – mesélte a versenyt követően Della Donna Mario.
Második lett Moldvai Tibor Miklós, a Motor Revü munkatársa, aki törött vállal állt rajhoz. Harmadik helyen Bidnay Mátyás a Superbike magazin főszerkesztője ért célba. Ők hárman a véghajrában jót csatáztak.
A futamok után különleges világcsúcskísérletre került sor. Ifj. Kökényesi György megdöntötte az első keréken való motorozás világcsúcsát, supermoto kategóriában. Ö tartotta eddig is 183 méterrel, ám most ezt is túlszárnyalta. Nekilendült, és körülbelül 180 km/h-s sebességnél behúzta az első féket, amitől a motor orra állt, majd első kerekén gurult előre. Első nekifutásra kb. 150 méterre futotta a lendületből, másodszorra beállította a 183 métert. Ezután megdöntötte a csúcsot és mintegy 200 métert gurult így. Ám nem volt elégedett és még egyszer nekivágott. Az utolsó kísérletnél több mint 210 métert haladt előre, új világcsúcsot felállítva!